If you don´t like where you are, move. You are not a tree!

 
Ja, den här veckan har varit ganska omtumlande. Jag å Jimmy har pratat massor och jag har kapitulerat i att försöka visa mig stark när jag inte är det och att försöka få Jimmy att "se" när jag inte mår bra.
 
Vi är lika på många sätt , men åxå olika på lika många sätt och det tar lite tid att få ordning på en tant som agerat på samma sätt i snart 50 år. 
 
Men vi kommer framåt och en av de saker som gjorde att vi hittade varandra när vi gjorde, var just det att vi kunde prata och ge varandra en liten utmaning i våra liv, även om jag kan tycka att det är jag som har den största utmaningen.
 
Men det är kanske just det jag behöver om man tänker på att jag inte klarat att leva med en å samma person mer än 8 år. Det beror ju på nåning., och denna gång är jag fast besluten att det ska funka och Jimmy är lika beredd att ge det som behövs, och det känns så himla bra.
Men vi kommer säkert att hamna på botten fler gånger och jag kommer att få fler saker att fundera på för att utvecklas.
 
Nu har jag bokat tid hos min Dr B iallafall, så  de ska bli ordning på tanten....
 
Vilma hade ju en jobbig vecka förra veckan. Hom hade både teoriprov och körprov. Teoriprovet missade hon med en enda poäng , men körningen klarade hon galant. 
Så i Måndags hängde hon med Ida hem och skrev provet på nytt på Tisdag  i Umeå, men det gick inte bra den gången heller.Men idag!! 3e gången gillt gick det vägen! och hon har nyss kommit hem efter den första svängen i bil på egen hand. Nu öppnar sig nya möjligheter för henne och det känns kul för mig åxå. 
 
Hon har haft ett riktigt jobbigt år och jag är så glad för hennes skull att hon fixade detta bara på drygt 2 månader från att hon började på trafikskolan. Hon har målmedvetet och enträget jobbat på teorin och körningen och hon tog färre lektioner än jag när jag tog MC kortet förra året å ändå har jag haft körkort i 30 år!!!
 
Mycket glad och stolt mamma är jag idag!
 
Imorgon åker jag, Jimmy och Petter till fjällen och lämnar de andra tonåringarna hemma.
Jag gillar ju inte att lämna dom ensamma i huset av olika anledningar.....men jag är ju fortfarande inte ensam att bestämma här i huset och jag har ju blivit nedröstad förut när det gäller denna fråga, så det är ju ingen skillnad nu. Bara att hoppas dom sköter sig.
 
Ha en bra helg alla, det ska jag ha. Vi åker imorgon direkt efter jobbet, så det blir väl ingen uppdatering förrän jag kommer hem. 
 
 
Detta är bland de första gångerna vi var ute å testade övningsköra. Förra våren. Då smög vi runt på småvägar och körde sakta.....
Nu kör hon själv!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: