Work work work...

 
Ja då var den här...sista kvällen innan man ska börja jobba.
Datorn har nästan torkat ihop på dessa tre veckor. Allt bloggande har skett från telefonen, men nu är det datorn som är igång.
Måste ju kolla att den funkar .. Den har legat under sängen större delen av semestern.
 
Jag har haft en helt fantastisk semester trots inga speciella planer. och än är det inte över. Om tre veckor sittar jag på ett plan på väg till Kreta med hela familjen, så jag har lite kvar att se fram emot.  "Semesterångesten" är inte så stor just nu med andra ord. 
 
Jimmy har en vecka till ledigt, så man får väl hoppas på en viss markservice nu då kanske ....
 
Dennis är på Rhodos med några kompisar, Petter är hemma och Ida å Vilma kom just hem från ett par dagars festande på Motorveckan i Lycksele. Vilma jobbar åxå imorgon å sover redan sött... Ida har en vecka till ledigt. Hon vilar ut i sin lägenhet i Umeå.
 
Allt är som lugnt just nu och jag bara hoppas jag kan sova i natt.... 
 
Idag var jag och Anna till mina förädrar för att hämta hem Vilma och då fick jag åxå träffa lillebror, AnnaKarin och barnen. 
Det är inte så ofta vi ses numera , så man måste ju passa på.
 
En lite reumé i bilder på min semester kommer här...
 
 
Vi började semestern på hög nivå med Rödå gänget på besök. Vi badade å bastade i Mora, sen blev det middag här. Tema "Manligt" . Som vanligt en spännande och trevlig kväll
 
 
Ryfjällsbestigning och bad i Ruttjebäcken i Tärna med Jennie och Johannes första veckan. 
 
 
Familjefest med Tjärntröms när vi kom hem från fjällen...
 
 
Beachparty i Bygdeträskliden
 
 
Härliga båtturer både dag och kvällstid med och utan kidsen
 
 
Vackra morgonpromemader i princip varje morgon hela semestern
 
 
Tjejhäng, middag och bio
 
 
Bad i älven på Sandvika i Rödå
 
 
Promenader med å utan familj i skogarna i Rödåliden
 
 
Kattunge mys hos mamma
 
 
Sommarens tokigaste bröllop...
 
Till detta kommer då en massa andra kuligheter.. Men massor av bad har det blivit, jag är brun som en pepparkaka och känner mig i oförsämt fin form efter en semester, har åkt massor av hoj, umgåtts med vänner, barnen och släkt. Ätitit massor av god mat och pysslat i växthuset. 
 
Innan resan ser vi fram emot en 50 års fest nästa helg, en Surkräfta helgen efter det och sen en utekväll i Umeå.... plus alla härliga sommarkvällar kvar att se fram emot ....
 
Kan man bli annat än lycklig när man summerar dessa tre härliga semesterveckor?
Å att jobba .... ja, det känns faktiskt helt okej, får dessutom åka hoj till jobbet hela veckan, så det är ju en extra bonus...
 
Gonatt go´vänner..... å puss på er alla
 

Kommentera här: