Julafton 2018

Hade en sån himla mysig julafton precis enligt traditionen .
Frukost hemma med risgrynsgröt , ett besök hos Peter på Rödånäs i vårat gamla hus , " blöta" hos mamma å pappa med kusinerna, Kalle Anka, gemensam matlagning , julmiddag , tomte å julklappar, Karl Bertil , risgrynsgröt igen å sen hopp isäng . 
Däremellan en massa musik , sång , en promenad å umgänge med "urfamiljen" som jag kallar oss. Jag , tjejerna , morfar å mormor å tjejernas pappa. William var med i är och det kändes bra . 
Sent på julaftons kväll kom lillebror med familj körande från Göteborg . 
En bra jul . 
Lite bilder då... Eftersom jag inte sjölv fotade så mycket sp snodde jag lite bilder frn de som hann med det.
(null)
Isig men skön promenad på Julafton
(null)
Några av katterna som fick umgår. Mammas tre, plus Idas Uffe ( Linns bild)
(null)
Fika efter "blötan" Faster Ingela å kusinerna Linn, Henrik, Oskar, samt mammas kusn Maud med sin Hans, Åsså jag , mamma , pappa , tjejerna och William ( Linns bild)
(null)
De treditionsenliga pepparkakorna ( Linns bild)
(null)
Årets gran bild ( Idas bild)
(null)
William och Vilma ( Williams bld)
(null)
Mina snygga tjejer ( Idas bild)(null)
Tomtar såklart ( Williams bild)

Kommentera här: