Tinnitus 29 Mars

 
Nu känner jag att jag ganska lätt kan komma in i avslappning nästan vart jag än befinner mig.
Jag har fortfarande lite svårt att fokusera på annat än suset i öronen, men det går om jag anstränger mig.
 
Jag kan förstå att det är bra att kunna koppla bort såhär och jag ser med spänning fram emot fortsättningen. Jag har inte "spinkat" i boken så mycket vad som skall hända framöver så det blir som spännande att se hur man skall gå vidare. Jag vill inte veta för mycket för då kanske jag forcerar det hela.
 
Jag har nu provat i bilen ( när jag åker) , på jobbet, i sovrummet, i soffan och i källaren i min fantastiska fåtölj.
 
Suset stör mig mindre nu , eller det stör mig kanske fortfarade, men jag har förlikat mig med att jag måste leva med det, så jag försöker lära lära mig att acceptera att det alltid finns där.
 
Tidigare har jag bara tänkt på det som nånting som stör mitt liv, så det kanske är min inställning till det hela som håller på att förändras. För susar gör det fortfarande lika mycket.
 
Man är ju aldrig ensam om man säger så....
 
Än har jag har inte vågat prova sova utan ljudbok, men jag har sagt upp Storytel, så inom kort kommer jag inte ha så mycket kuligt att lyssna på om kvällarna, vi får se hur det går.
 
Jag jobbar vidare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: