Mer semester

 
Vi pysslar vidare med köket. Nu "Ernstar" vi som jag brukar säga.....
 
Vi pysslar å fixar med det sista . Det är fortfarande otapetserat men det kommer när kattungarna flyttat. Dom har gått lös på tapeterna så det är bäst att vänta med nya såna tills dom har lämnat oss.
 
Jag var en dag och träffade Eva och Inger. Vi träffades första gågen i början på 90 talet när jag flyttat till Umeå. Numera bor Eva i Helsingborg och Inger i Vännäs och vi täffas inte så ofta. I Torsdags var jag till Vindeln och fick några timmar med dem. Mycket har vi att prata om och det är alltid lika kul att ses...
 
 
 
Loppis fynd och lite jag hittat hos mamma passade fint i nya köet. Gammalt möter nytt.
 
 
Inger och Eva på Mjölnaren i Vindeln.
 
 
Hjortron plokning.. Massor av bär finns det och det tog en time för oss att få ihop våran årsförbrukning
 
 
Finns fortfarande sjukt mycket bär kvar. Så det bllir nog fler svängar.....

Kommentera här: