2017

 

Oj, vilket 2017 jag haft…..

Tror det är det bästa året på mycket länge, ett år när jag mått i bra i stort sett hela tiden, med ett par svackor såklart, men det har väl alla mer eller mindre ?

Jag sitter och knåpar på en liten årskrönika och man kan nog inte säga att jag haft ett händelselöst år, eller vad sägs om detta:

Året rivstartade ju med ett nytt jobb år på Postnord.

Avslutade mina 10 år på Martinsons med att vara med på deras Kick off, vilket kändes som en bra avslutning. Att sen få träffa alla igen nu i slutet på året på Julfesten i början på december var ju himla kul…

Det har varit lite omtumlande och upp å ner å byta jobb. Mycket har blivit bättre å jag trivs himla bra med mycket, men såklart finns det saker jag saknar åxå. Men så är det väl alltid…

Jag funderar nu mer än nånsin på ”vad jag ska bli när jag blir stor” så vi får väl se vad 2018 har med sig på den punkten.

Att vi skulle gifta oss var nog lite otippat även för oss själva faktiskt. Men det känns himla bra att vi gjorde det och firade blev vi åxå under året. Det tokigaste var väl det som hände i Holmträsk i mitten på sommaren… Den bröllopsfesten kommer jag aldrig att glömma, jag skrattar fortfarande när jag tänker på den dagen / kvällen…

Vi rev ju ut köket å fick dit ett nytt under våren / sommaren. Det var ju en spännande period. Mycket jobb men jag tycker det gick ganska smidigt, å snyggt blev det ju. Jag stormtrivs verkligen i det nya köket.

Sen tog jag ju MC kort åxå under sommaren. Det hade jag ju aldrig heller trott skulle gå så smidigt. Att jag klarade det på första försöket är jag mycket stolt över. Sen blev det ju 300 mil efter det. Bland annat en sväng till Höga kusten.

Mer under sommaren var ju kattungarna vi fick och blev av med. Två av dem träffar jag ju lite då och då, men den som ungarna blev mest förtjust i, ”Kalle”, han hamnade i Skellefteå hos nån okänd. Men vi hoppas det går bra för honom där. Våran katt steriliserade vi efter det, så nu blir det inte fler kattungar tyvärr.

Växthuset jag fick när jag fyllde år blev ju mycket med. Det blåste omkull innan vi ankrat det ordentligt, men det löste Jimmy och hans pappa. Det blev lite mindre bara.  Sen var det riktigt trevligt att ha ett växthus och tomater, chili, gurkor och en massa kryddor blev det. Det havererade nu i vinter åxå av snön, men åter igen fixade Jimmy så jag hoppas det klarar sig.

Ida tog studenten och jobbade på Martinsons under sommaren och bodde hos oss. Sen har hon fått jobb i Umeå och egen lägenhet under slutet av året och det känns ju himla kul! Det går bra för henne.

Vilma och Dogge blev tillsammans / gjorde slut / blev tillsammans / var till Turkiet och gjorde slut igen under året. En riktig berg och dalbana måste jag säga. Nu är alla ungar singlar för tillfället.

Trevliga fester var vi på såklart. Dessa halvåtta middagar är ju inte att förglömma och de hoppas jag vi fortsätter med även nästa år. Vi firade också Jennie och Jimmy 40, Bella 50 och pappa 75…

Annat kul då: Jag å tjejerna var till Stockholm i slutet av sommaren och jag började sjunga med Joyvoice. Middagar ute och hemma med vänner, en resa med Jimmy till Källan spa, en kidnappning av mig och Ingela av våra män, en sväng till Tärna till Wretells nya fina stuga hann vi åxå med.

Några turer till Rådå ( såklart) å en massa annat skoj.

I övrigt så gick jag från svart till mellanblond, skaffade linser och hörapparat ( passande till 50 års dagen nästa år) , gympade en massa både på badhuset, men även i Rödå och på 360 i Skellefteå. Jag började, slutade och började med Sertralin ( antidepressiv medicin) och äter för närvarande den lägsta dosen och tänkte väl göra det ett tag till eftersom  jag upplever att jag får en mycket lugnare tillvaro med dem.

Ja…visst är det väl ett bra år så säg? Inga stora tråkigheter i år som tur är.

 

2018 ser jag fram emot massor

I början av året fyller Vilma 18 och ska såklart ha fest å Dennis blir 18 i slutet av året.

Ida blir 20 i April och Petter 14, så det är som full rulle och ungarna håller alla på att bli stora.

Jag och Jimmy har våran 40 och 50 års fest i slutet på Januari och i början av feb blir jag 50.. Kanske inte så mycket att se fram emot men …

Jimmy fick ju både en flygtur med Janne och ett fallskärmshopp, så det blir ju spännande att få vara med på ett hörn på det.

I sommar ser jag såklart fram emot massor av MC körning, förhoppningsvis utan så mycket regn som det var i år..

 

Lite bilder från det gågna ået. Alla är publicerade tidigare....

 

 

 

 

 

  

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: