Tinnitus

 
Jag var ju på en Tinnitus utredning för två veckor sen och satt i 1,5 timme och pratade med en psykolog. Nu har jag fått en sammanfattning av det vi pratade om. Mycket intressant. Jimmy har åxå fått läsa och det känns bra. Kanske han förstår bättre varför jag är som jag är ibland....
 
Jag förstår ju åxå själv nu bättre varför jag blir så himla trött och slut  efter en dag. Det är påfrestande med surret i skallen och det blir som en ond cirkel.
 
Senaste tiden har det blivit sämre och efter förra veckans förkyling som inte bröt ut har det bara blivit ännu lite värre. Jag bli tröttare - tinnitusen blir värre - jag blir änu tröttare av att surret ökar osv.
 
Imorgon skall jag få flytta in i eget rum på jobbet och jag bara hoppas det skall hjälpa till att dämpa lite av tröttheten i skallen med mera arbetsro.
I övrigt är det lite stökigt på jobbet.  Det är många som sagt upp sig senaste veckan och det skapar oro och ovisshet i hela organisationen och sånt hjälper ju inte till att skapa arbetsro. 
 
Veckan har hittills börjat lika jobbigt som den förra slutade. Ovissheten kring Vilma och hennes gymnasium. Men nu ÄNTLIGEN har det löst sig. Imorgon börjar hon på den nya utbildningen efter två veckors linjetjorv och en massa samtal med olika yrkesvägledare, rektorer och mentorer. Jag är åxå helt slut efter detta och jag bara hoppas det bli bra för henne nu. 
 
Ikväll har jag och Jimmy stökat runt på gården och förberett våren. Jag önskar ju mig ett växthus och ikväll har vi föberett för det.
Nu skall jag bara hitta mig ett sånt och planera hur det skall se ut i och runt om det.
 
Nästa sommar kommer att bestå av en massa MC körande och pyssel i trädgrden, det ser jag fram emot.
Bara jag överlever vintern....
 
 
Har börjat känna av den vanliga höst känslan och det känns ju mindre bra...
 
Ingen bild idag, men en helt fantastisk låt av en fantastisk sångeska. Loreen...."Under Ytan" från Svenska hjältar galan 2015. Bara älskar den 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: