Mamma Mia - Nalta eljest

 
 
Ja, vad skall man säga efter en sånhär helg.... ! Trött, lite hes men glad och lycklig.
 
När jag gick gymnasiet gick jag ju Estetisk - Praktisk linje med teater och musik inriktning. Vi gjorde några större shower och det var ju fantastiskt kul att få spela teater och sjunga och spela .
Vi hade verkligen kul på skolan.
Några av mina klasskompisar har fortsatt i branchen, men själv har jag inte gjort det men jag älskar vekligen att få kliva in i den rollen. 
 
I helgen fick jag göra allt på en gång och det var så himla kul,  och fantastiskt också att få dela den upplevelsen med Jimmy och alla mina underbara vänner som var med på och bakom scen. 
 
Vi har övat å övat under hela vintern och det har blivit många svängar till Rödå särskilt nu på slutet. Att det snabbt skulle bli slutsålt var ju fantastiskt och Bygdegården var verkligen fullsatt . 120 personer kom och såg oss göra våran verson av Mamma mia. 
 
Publiken var faktastisk och vi hade superkul!
 
Ida och Vilma fotade massor av bilder både på genrepet och på själva showen , men tyvärr så blev sladden kvar i Rödå så jag kan inte ladda upp bilder... men jag har "snott" en del från alla de fina bilder som andra tagit och från facebook så kommer det fler när jag fått sladden tillbaks...
 
Här kommer en liten kavalkad. Håll tillgodo..
 
 
Hela gänget: Urban Lundtröm, Jimmy, Jag, Janne Stormare, Jennie Wretell, Berit Frank Lundström Paula, Lundström Anna Holmberg och Tony Lundström
 
Anna Johansson  och Britta Stormare hade sytt alla våra fantastiska kreationer och sen hade vi en hel drös med folk bakom som hjälpt till att få allt att funka
 
Lligo Mattsson hade fixat filmen
Per Holmberg ljud och ljus
 
Så en hel hög andra frivilliga bybor som fixat snittar och bål och som stod i baren och  hjäpte till att få iordning Bygdegården . Vilma,  Moa och Linnea var back up bakom scen och hjälpte oss med hår, smink och lite annat. 
 
Tack alla för ett helt fantastiskt arbete med allt! Puss på er 

Kommentera här: