Midsommar 2016

Ja då var den helgen över. En mycket trevlig helg fylld med vänner, skratt och god mat. Precis som det skall vara på Midsommar.
 
Midsommarafton i Rödå och Midsommardagen i Bygdsiljum. Två olika ställen och två olika typer av fester.
 
Rödå blev som vanigt trevligt. Vi började med sill och "pären" hos Ronny och Anna. Sen blev det Rökta räkor hos Janne och Britta. Det var verkligen supergott. Vi satt ute trots det hotande mullret, Men vi klarade oss fint från regn.
 
Sen gick vi över till Ronny och Anna igen där vi åt grillat och lekte lite lekar. Detta gäng altså. Jag känner mig alltid så tacksam att jag får umgås med dessa underbara människor i denna trevliga by. 
 
Förrutom våran fest så var det fest på Klubbstugan, i "Partyvillan" och en hel del andra fester, bland annat en , där Ida och hennes kompisar var. 
 
Senare på kvällen samlades alla på fotbollspan för en gemensam Brännbollsmatch. Jag vet inte hur många vi var, men det strömmade till folk från alla fester och även från Rödåsel. Mycket trevligt.
 
Jag körde, så vi åkte hem på natten för att inte lämna Vilma i byn helt själv. Klockan var kring 1 när vi kom hem och jag fick mig en STOR whisky.
 
På midsommardagen blev det en hel del pyssel ute, och senare på kvällen for vi till Bygdsiljum. Där blev det lite stafettkubb och lite annat trevligt . Vi stannade inte så länge där utan var hemma vid 12 tiden. För rättvisans skull körde Jimmy den kvällen.
 
Nu är det soffhäng och alla kidsen är hemma inklusive Ida. Två veckor kvar för Jimmy och Vilma och tre för mig. Sen är det Dennis tur att jobba.
 
Vi kör på....
Lite bilder...
 
 
Hela gänget. Anna, Jennie, Jimmy, Jocke, Britta, Jag, Janne, Johannes och Ronny. Berit och Urban saknade vi. Dom var i Grekland
 
 
 Rökta räkor.. mums
 
 
Trevliga lekar
 
 
Bastu och bad i sjön på Midsommardagsnatten. Vackert i Bygdsiljum
 
 
Robert, Ingela, Victoria och Lars
 
 
Gabriella ( som vi köpte katten av) , Jag och Jimmy
 
 
 

Kommentera här: