Dessa sommardagar....

 
Det är dessa dagar och kvällar man skall minnas i vinter när det är mörkt å kallt och man bara vill sova hela tiden.
 
Igår kväll åkte vi hoj in till Skellefteå med Micke och Erica för att se Weeping Willows sjungandes på en flotte i Skellefteälven. Härlig kväll.
Det var VARMT när vi åkte in, men skönt vid älven. Bandet var över förväntan och det var MASSOR av folk.
 
Dagen hade vi spenderat på Långnäset. Ida, Vilma jag och Jimmy. Vi solade och badade och bara njöt av de få timmar vi hade tillsammans innan Ida skulle jobba.
 
Sen for jag , Jimmy och Vilma till Skråmträsk och plockade 7 kilo Jordgubbar som Vilma rensade och frös in medans vi åkte in till Skellefteå. Hon är som duktig våran lilla "husa" som jag kallar henne. Vet inte vad jag skulle göra utan henne... 
 
Vi kom hem strax före 23 på kvällen och sen satt vi ute tills Ida kom från jobbet vid halv 2 på natten.
 
Klockan 5 vaknade jag av VÄRLDENS åska. Vilma skulle åka upp till Svanstein med Lasse och Lena  tidigt tidigt, så hon var vaken. Jag vinkade av henne och somnade om strax efter 6....
 
Min vana trogen steg jag upp 9.30 och gick en promenad . Jag har lovat mig själv att göra det varje dag hela sommaren....
 
Jag väckte Ida vid halv 12 och vi var en sväng på byn och ner på stranden. Hon for å jobbade och efter middag drog Jag, Jimmy, Dennis och en kompis till honom ut på sjön för att bada tillsammans med Jimmys föräldrar. En mysig kväll på sjön blev det och nu sitter jag å njuter i uterummet med ett glas Rosé och min snygga sambo. 
 
Såna här dagar och kvällar är det bara att njuta och spara i minnet för att ta fram när det blir kallt och mörkt i vinter och då man måste gå isäng i tid för att orka leva....
 
 
Vi hängde med Micke och Erica Stenlund på hoj in till Skellefteå för att se Weeping Willows tillsammans med tusentals andra....
 
 
Weeping Willows med Magnus Carlsson i spetsen. riktigt bra!
 
 
Denna båt alltså.. Jag som hatar båtar har verkigen kommit att älska denna lilla skorv som är utan namn....Den tar oss ut till stranden om dagarna, den får oss att njuta dessa härliga sommarkvällar då vi guppar runt på sjön och badar från båten och gör små strand hugg
 
 
Fortfarande ljust på kvällarna , ett tag ialafall.... 
 
 
 
 

Kommentera här: