Vård av barn?

 
 
Vilma fick magsjuka i natt. Vi vaknade vid halv 1 då hon var upp första gången.
Eftersom vårat sovrum är vägg i vägg med toan och även med Vilmas rum så var det svårt att inte höra henne.
 
Hon hade fruktansvärt ont i magen och kräktes en gång i kvarten fram till 4.
Jag sprang och tömde hinkar och hämtade vatten och tröstade henne så gott det gick. Men det blev ändå lite å ingenting sovet i natt så jag var hemma idag.
 
Vård av 16 åring får man ju inte ta men jag kunde ju inte lämna henne så och dessutom behövde jag sova själv.
 
Jimmy for en sväng men kom tillbaks efter halva dagen. Där ville man inte ha honom och smitta ner personalen. Så det blev en dag hemma helt enkelt. Men det blev inte nåntig gjort för det.
 
Vi har alla oroliga magar ikväll men jag vet inte om det är av rädsla bara eller om det verkligen är nåt på G.
Jag var på Lindas spinningpass ialla fall och det gick helt okej så jag hoppas det inte skall bli nånting av detta heller.
Vi får se hur natten blir. Det brukar ju vara kort inkubationstid på magsjuka....
 
 
 
Från i höstas.....Har inte haft nåt kul att ta bilder på i dagarna...
 
 

Kommentera här: