Kaoset över för den här gången

 
Oj, vad vi har sprungit och grejat på denna vecka...
 
På Måndag flyttade Vilma upp till sitt nya rum och Petter in i hennes gamla. Vi har burit möbler upp och ner i trappen och kartonger och kläder hit å dit.
 
Sen tog vi ett ryck i Petters gamla rum. Tömde det helt och målade tak och tapetserade och nu, Söndag kväll är allt som klart utom lite småfix såklart och en elektriker väntar vi åxå på , som skall komma på  besök för fixa det sista  i vårat nya rum. 
 
På nåt vis känns det som att först nu har vi "flyttat in på riktigt" jag å Vilma. Vi har fått vara med och skapa nåntig helt nytt och det känns jättebra! Nu använder vi hela huset på ett helt annat sätt än förut. Tidigare stod ju övervåningen mest tom när grabbarna inte var hemma. Nu är det liv och rörelse överallt. 
 
Granen är klädd, allt är städat och fint, tvätten tvättad, julklappar islagna, släpet fyllt med skräp som skall på återvinningen och nu är det bara att invänta julen.
 
I Torsdags var det åxå avslutnig på gympan i Rödå och imorgon är det sista steppen i Burträsk för terminen....
 
 
Imorgon får vi åxå i en nygammal kollega, Anna, som skall jobba under jul då det är många som vill vara lediga av och till.
 
 
Så denna vecka kommer jag att bli "över". Jag kommer inte ha nån plats att sitta på och inte heller nån dator.
Jag skall lära upp Anna och sen håller jag ju på att lära upp Johanna åxå, så jag får väl gå mellan.
 
 
Har jag tur kan jag vara ledig onsdag och Torsdag. Fredag har vi ju stängt ändå.
 
 
Känns som det kan bli en lång vecka annars och jag har mycket ledighet att ta ut så det skulle passa bra. 
 
 
Vilmas rum och Idas rum som hon skall sova i när hon är på besök, är klara. Äntligen. Det blev riktigt bra
 
 
Jag har pysslat på och städat som en galning i helgen och nu känner jag mig nöjd...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: