Jul på Rödåliden

 
För mig finns det bara ett ställe där jag kan få riktig julstämning och det är hemma hos mamma och pappa på Rödåliden. Här har jag firat nästan alla mina 48 jular.
 
 
Här är det alltid Julstämning och som på beställning singlade snöflingorna ner så vackert när vi anlände på Julafton vid 12 tiden för den traditionella "blötan" tillsammans med faster Ingela och kusinerna Linn, Henrik och Oscar.
Jag skall inte alls skriva mycket mer om det utan bara bjuda på en riltig bildbomb från detta Paradis som jag mer och mer kommit att älska ju mer åren går.....
 
Håll tillgodo och ha en fortsatt fin julhelg alla...
 
 
Det vackra huset
 
 
 
Bagarstugan
 
 
 
Två av mina kusiner, Linn och Henrik och så mina  döttrar
 
 
 
Pappa på Julpromenad  trädgården
 
 
Kusin Oscar framför granen
 
 
 
Tjejerna framför granen. Den obligatoriska "gran bilden"
 
 
Morfars fina Duntavlor hänger överallt i huset
 
 
Släktbilder
 
 
 
Man ser att det är musikalisk familj som bor här.... 
 
 
Mamma har sparat alla gamla leksaker
 
 
Juldukat
 
 
Mer familjebilder
 
 
Julpyssel
 
 
 
Juldagens morgon bjöd på sol..
 
 
 
Vägen till grannen
 
 
Bagarstugan i morgonljus
 
Några av  av de fina  husen på gården 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: