Träningstankar

 
Ja då är hösten strax här inte blev heller denna sommar "Sommaren då jag verkligen skulle komma igång"
 
Hur många tänker så på våren?
 
I år , då jäklar. Jag skall vara i riktigt bra form innan sommaren.....eeh, innan hösten...hmmm kanske till nyår ... eller .... till våren....eller??
 
Sen börjar det om igen.
 
Att börja är enkelt. Att få tankarna i huvet som sätter målet, att planera hur mycket man skall träna och med vad. Oftast ät det lätt at börja men svårt att hålla uppe farten. I regel sätter man för höga mål tror jag. 
 
Man planerar in för många pass på en vecka och sen tappar man sugen när man inte klarar det, eller man sätter för kort tid till målet skall vara nått. Det tar tid att komma i form om man inte är det redan. 
 
Jag är precis likadan även om jag aldrig nånsin slutar träna helt. 
Jag har kört nåt pass / vecka i sommar åxå men mycket mindre än vad jag , som vanligt, hade tänkt. Det kommer så mycket emellan och på sommaren måste det få göra det. Stressen man känner när man skall försöka pressa in ett träningspass på en tid man inte har är inte bra är min teori.
 
Jag har promenerat i princip varje dag så det får jag väl vara nöjd med. Och nu på Onsdag tänkte jag smyga igång med Step passen.
Men i höst kommer jag bara ha ett pass / vecka här, på Måndagar. Sen delar jag ju Rödåpasset med Jennie, Malin och Maria som vanligt.
 
Promenader är bra både för kroppen och för sinnet. Det är härligt med frisk luft men man måste ju öka på dosen om det skall ge nånting och det är svårt med en enkel promenad...MEN det är klart bättre än ingenting alls...
 
 
En intressant notering jag gjort i sommar är att tjejer, damer, tanter , kvinnor, gummor promenerar mycket, och det ofta på morgon / fm. Tillsammans med andra eller själv med ljudbok / pod/ musik i öronen.
 
Killarna kommer igång på eftermiddan och tränar oftast själv. Springer, cykar, inlines....Lite hårdare träning.
 
Detta är helt utan forskning och  bara mina egna observationer och de verkar vara likadant om man än befinner sig i, Luleå, Umeå Skellefteå eller Burtäsk.
 
Over and out från Sunkmamman som nu skall isäng . Ikväll blev det en kort promenad och lite källarträning. Det känner jag mig nöjd med..... 
 
 
 
Strax dags att dra igång för hösten ......

Kommentera här: