Måndag

 

Då var det Måndag igen och jag hann inte ens med min Söndagsbloggning igår. Det är ju lite ovanligt, men det var som full fart hela helgen.

Min kompis Kjell, som jag känt sen jag var 12 år, fyllde ju 50 i november och vi gav honom en middag i present. Vi hade tänkt försöka få till det under sommaren, men av nån anledning fick i inte riktigt ihop det, så det blev nu istället. Men det blev ju jättetrevligt det med.

 

Vi bjöd på trerätters och hade nog mycket att prata om för klockan var kring 03,30 när jag och Carolina kom oss i säng.  Då sov grabbarna sen länge vilket måste betraktas som MYCKET ovanligt i mitt fall, att Jimmy är i säng före mig…

 

Lördag blev det en tur i svampskogen och sen var det bara att ladda om för 110 års fest i Bygdsiljum med Rockabillytema.

Mycket folk och mycket prickiga klänningar. Alla var så fina och hade gått mer eller mindre ”all in” på klädseln.

Vi tog gamm´ Volvon till festen såklart, man måste ju komma i passande bil…

 

Söndag blev det mera svamp. Vi hade fått ännu ett tips och där hittade vi riktigt bra med STORA gula kantareller, lite trattisar åxå. Kul!

Nu har vi så vi klarar oss i vinter.

Ida och Lasse kom hem med en sjuk Vilma på kvällen och sen var det ett himla svamp rensande, förvällande och hel del  annat pyssel som gjorde att jag inte hann med bloggandet.

En ny vecka har startat och den börjar med ett Step pass strax och sen är det inget annat inplanerat på  kvällarna i veckan, vilket är ovanligt i min värld.

Jag siktar på helgen istället, då blir det Cyklesfest i Rödå, DET ser vi fram emot mycket. Tillställningarna i ”Världens bästa by” är alltid trevliga.

 

 
Lyckades inte ta några bilder alls på Fredagskväll. Jag har börjar glömma bort telefonen när jag har trevligt har jag märkt, vilket i sig är en bra grej förmodligen. Detta är Carolinas bilder:
 
Förrätt. Fisksoppa. Jimmy hade gjort en riktigt god soppa med saffran, curry och lite annat smaskens
 
 
Entrecote från Saluhallen i Burträsk, det betyder att den kommer från området häromkring. Vitlöks och rosmarinsspäckad med gratinerad potatis och Bea.
Egen Rosmarin, egna potatisar och Jimmys egen Bea som blev jättegod ( efter 2a försöket)
 

Mitt enda bidrag till middan. Krusbär och Svartvinbärspaj från våra egna buskar, med Marsansås från Konsum ...
 

Detta med Rockabilly... Fick inte till frisyren som jag skulle ha den, och Vilma var inte hemma och kunde hjälpa mig heller, så det ser nog mer ut som jag skall på "Spansk afton" . Men klänningen var okej.
 
 

Några av brudarna.
Fr v: Gabriella, Anette, Victoria, Jag, Ingela, Susanne och Carola
 

Födelsedagsbarnen: Fr v. Dhemi ( 20 år) hennes kille Danne ( 40 år) och Tomas ( 50 år)
 
Bra underhållning och god mat och , som sagt, mycket folk!
Trevlig fest på Siljegården i  Bygdsiljum
 

STORA kantareller hittade vi på Söndag.
 
 
 
 

 

 

 

 

Kommentera här: