Mer av Söndag

 
Denna dagblev en låååång dag.
 
Det blev ju iochförsig en timme extra så att säga, och jag som inte är nån sjusovare sov inte en timme mer i natt utan jag har fått en timme mer att göra saker på idag.
 
Det var en pysslig Sunkmamma som tjavade runt i huset på Gesällgatan idag. Förrutom baka Scones på morgonen så gjorde jag även en riktigt god krusbärsbärschutney.
Vi har hu mycket röda krusbär på gården och jag brukar inte göra mer av dem än smulpaj, men nu testade jag en annan grej. Blev riktigt god. Receptet hittar ni här. 
 
http://mittkok.expressen.se/recept/krusbarschutney-med-ingefara-och-chili/
 
Sen stod jag även för middan vilket inte är så vanligt, eller jo, det är det väl på veckorna, men helgerna brukar vi laga mat tillsammans och skall det exprementeras med nånting så är det Jimmy som gör det. Men idag gjorde jag en riktigt god gryta med skinkstek och bacon (som tom kidsen gillade) , där chutneyn passade aldeles utmärkt.
Recept här:
 
http://www.matklubben.nu/recept/v%E4xelh%E4xans_skinkgryta_73265.html#.Vi0jFbcvfIV
 
Sen tog jag ett långt bad och bara njöt av kvällen.
Den kommande veckan blir ju väldigt kort på jobbet, så det känns ju bra. Bara måndag och tisdag, sen drar vi västerut.
 
Men först skall vi hinna med ett Step pass i morgon och en extra kör övning på tisdag  för konserten med Janne Schaffer se nedan. 
 
http://www.evenemang.se/burtr%C3%A4sk-kyrka/janne-schaffer-i-burtr%C3%A4sk-kyrka.html
 
Mycket länkar idag.
Jag avsutar med en riktig relax bild från ikväll...
 
 
Bra musik, tända ljus och bara njuta av värmen och bubblorna....
 

Kommentera här: