Nästa fas

Det känns att det är en stor förändring på gång. Både för mig men även för alla i dom båda familjer som både skall bli en , men ändå två på nåt vis. 
 
Idas Marcus har fått en egen lägenhet från Augusti i Vinden.  Där kommer nog Ida vara en hel del när hon inte är hos pappa gissar jag. Dom  blir ju som en egen familj på nåt vis. Även Ida, pappa och Lena blir ju som en egen.....
Å sen vi övriga då , som skall bli en en enda stor familj.
 
I helgen kom grabbarna till oss i Vindeln. Vi var till glassbonden på Torsdag , kollade in lite veteranbilar i Rödå, vi hann vara en sväng ner till älven och titta, och vi grillade alla på torsdag kväll. Sen satt vi och pratade hela kvällen. Eftersom vi inte har nån TV så blir det ju naturligt att man gör annat. Mobilen är kul ett tag, men mest satt i nog oh pratade, vi sjöng lite och så....
 
Fredag morgon packade vi ett lass böbler och for till Burträsk. Det började ösregna senare på eftermiddan så det var bra vi for när vi for. 
Tjejerna skulle till Lasse, så dom blev kvar hemma. 
 
Det är som konstiga veckor nu. Det blir mindre och mindre saker hemma i Vindeln, men man vill ju ändå ha det fint så länge man bor där, samtidigt som man vill få alla saker till Burträsk och börja pyssla hemma där. Konstigt. Därtill det faktum att vi nu skall samsas, komma överens , ta hänsyn och leva under samma tak alla. Ibland uppåt 7 personer, med olika viljor, vanor, känslor occh behov.
Jag både längtar men även oroar mig lite. 
 
För mig är prio ett att alla mår bra och trivs, vi får se hur det går. Jag har gjort många saker i mitt liv medn aldrig nåt sånt här. Det finns säkert massor av ideer tankar och andras erfarenheter att ta lärdom av, men alla situationer är ju olika.
 
Idag är det Lördag och jag skall senare ikväll anmäla ett lag på 10 personer till "15 med Paulo" bara jag får alla uppgifter av alla så är det klart. På måndag kör vi igång... Skall bli spännande!
 
Dennis spelar match idag och Jimmy är där och kollar på det. Petter och jag är hemme. Imorgon är det Petters tur att spela och då blir Dennis och jag hemma..... 
 
Nu skall jag gå ut och "besikta" gården. Börja fundera på vart jag skall placera ut alla krukor....
 
 
Mycket vatten i älven nu...
 
 
Vackert
 
 
Vi var till Glassbonden alla på Torsdag. Gott och trevligt
 
 
 
 
 
 
Veteran träff utanför Rödå antik
 
 
 

Kommentera här: