Solen värmer upp mitt inre....

Och även mitt yttre... Det är efterlängtat och jag tror alla vaknar till liv nu.

Trots detta så är jag sjukt trött just nu. Jag brukar kunna vara det på våren, men i vinter har jag försökt förbereda mig för ”Vårtröttheten” på alla sätt jag kan för att kanske slippa detta...

D och B vitamin har jag ätit hela vintern. Ända sen i höstas.  Berocca har jag druckit i flera år. Men jag är ändå såå trött.

Jag sover ju bra nu åxå. Det är ju skönt.  Nån natt har det varit jobbigt att somna och förra veckan var det riktigt besvärligt men dom flesta nätterna går det bra och jag sover hårt ända fram till 4,15 då katten väcker mig och jag måste kasta ut henne….Sen somnar jag om igen.
Under  vintern har jag tagit en insomningstablett en kväll / vecka. Oftast söndag kväll, för att jag skall sova bra och få börja veckan utvilad.  Jag tror att det har räddat mycket. Framför allt under mina grubbleri perioder, för av nån anledning skall det startas en massa tankar när man lägger sig och vissa tankar ställer till det så det bara inte går att somna och jag har inte bråkat med mig själv alls i den frågan. Har jag inte somnat inom en timme så tar jag en tablett.
De senaste nätterna har jag nästan somnat av innan jag lagt mig och det är lite ovanligt att jag är så himla trött.

I tisdags när jag var hos Jimmy hade jag varit till massören på dagen och han startade igång nånting i min nacke som gav mig en ordentlig huvudvärk och sen blev jag så trött att jag var som en zombie hela kvällen. Jag sov en hel timme framför TVn på kvällen men somnade ändå på kvällen.  Men det är ju skönt att man kan sova. Jag har ju provat att ligga vaken åxå.

Jag hoppas tröttheten är övergående och inte en signal på nåt dåligt. Men jag kan tro att det är våren, för lite sol i vinter, alla saker som nu ramlat på plats och lämnar efter sig massor av plats i min hjärna där tröttheten kan smyga in.

Det är ju inte så att jag helt slutat tänka och fundera, men det är lite andra tankar nu. Lite trevligare saker.
Jag har redan börjar fundera på hösten och lösningar för mig och Vilma att kunna hålla kvar lite vid vissa saker. Vilma kommer exempelvis att konfirmera sig med sin gamla klass.  Det är dom 4 tjejerna från Rödå som skall ta samma variant som Ida gjorde, vilket betyder ett läger på hösten, ett på sommaren nästa år och så nån helg mitt emellan. Inga veckoträffar eller annat så det kommer att funka och det blev hon jätteglad för. Det är som ett trevligt litet gäng och jag tror dom kommer att hålla ihop ett tag.

Sen håller jag på att fundera på lösningar för att kunna behålla min Step /  Tabata grupp till hösten.  Förhoppningsvis med hjälp av några andra så vi kan ta några gånger var. Det känns åxå kul. Då får jag träffa mina föräldrar och äta middag med dom på torsdagar. Vilma kan följa med om hon vill och träffa sina vänner och, ja gruppen som är så himla trevlig att ha hand om kan åxå fortsätta. Tänk vad saker kan lösa sig bra om man bara vill!

Just nu så känner jag mig lycklig. Solen skiner, jag ser fram emot en helg med både party och familjeliv och förhoppningsvis fint väder. Sen är det April och påsk och hux flux är det sommar….

Hälsporren verkar vara på väg bort och jag kan snart ta en promenad, bara en sån sak

Livet går vidare för Sunkmamman.

 
Jag satt ute på lunchen och slumrade till en liten stund. Härligt!! Livet är på väg tillbaks

Kommentera här: