Sunkmamma på riktigt

Jag vet inte om det beror på att jag kan slappna av just nu eller om det bara är en lätt förvirring, men när jag gick på toa på jobbet på förmiddan och såg mig i spegeln,  så upptäckte jag att jag glömt sminka mig. 
Nu är det väl inte mer än mascara och möjligen kajal jag brukar använda, men det har aldrig hänt att jag fart till jobbet utan. Jimmy bara skrattade åt mig och så länge han inte kommenterar det så gör det ju egentligen inget. Det är ju för han jag vill vara vacker och han ser min ju mest utan ändå....
 
 
Men jag märker att jag inte lägger alls lika mycket tid på sånt mer, och det har aldrig hänt förut, förrutom i perioder när jag mått dåligt, varit sjuk eller väntat barn. Jag vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. 
 
Sen upptäckte jag mina första grå hår i morse åxå. Det var kanske det som gjorde att jag missade sminket! Lite faschinerande att det inte kommit några tidigare och väligt märkligt att dom kommer just nu....
 
Nåja, jag mår bra och det är en skön känlsa. Jag känner mig trygg och lugn även om det fortfarande är lite rörigt kring allas roller hemma när vi är alla 6.... Men det är skönt att kunna prata om saker och Jimmy är ju bra på det.
 
Det är sista "Paulo" veckan åxå och nu är det slutspurt. Jag är fortfarande på hugget även om jag vet att några i gänget inte är det längre.
 
 
Men för mig är det viktigt att hålla mig i form, DET har ialla fall inte förändrats och ikväll var jag på besök på min "nya" arbetsplats, på Badhuset. Jag skall köra mitt fösta pass på onsdag, lite "hemligt" då ingen vet vem som är ledare. Skall bli roligt, om nån kommer vill säga...
 
Nu är det dax att få skönhetssömnen även om det kanske inte hjälper med bara sömn längre för Sunkmamman....
 
 
 
 
Tja, gammal och rynkig, men lycklig....
 
 
 
Hellre gammal, rynkig och lycklig än detta ialla fall...... Lite likt mig dock, usch......så hemskt!!!!
 
 

Kommentera här: