Du kan inte hindra sorgens fågel från att flyga över ditt huvud, men du kan hindra den från att bygga bo där.

I morse vaknade jag upp med huvudvärk, sjukt öm häl och både ångest och sorg i hjärtat. Jag brukar inte önska att jag skall få magsjuka eftersom det är det värsta jag vet, men idag hade det varit en befrielse att få käkas ut allt dåligt och denna amöba av taggtråd som fått fäste i min kropp och som jag inte kan bli av med.
 
Det är lite ironiskt att jag för en vecka sedan fick det positiva beskedet att jag får en 50% placering i Hällnäs bara för att veckan efter få beskedet att min hyresvärd har en köpare på huset.... 
Ja, det var nästan så jag kände det på mig. Men det kunde ju kommit en annan vecka än denna. Eller kanske lika bra att få beskedet på en skit vecka . 
 
Dagen var så jobbig att jag är alldelet slut nu när jag äntligen kommit mig till soffan. Har grusiga ögon och ont i skallen. Vi har lagat mat, Ida och Marcus har åxå ätit här och vi har pratat om vilka altenativ vi nu har i livet. Det finns inte så många och i det här fallet låter jag Vilma fundera occh bestämma. Jag har bett henne fundera högt, det är ju för henne det ställer till mest, Ida flyttar ju till hösten.
Vi pratade åxå om att göra nåt kul tillsammans framöver och jag får se om det blir nåt av den ide jag har. 
 
Det är med väldigt blandade känslor jag sitter i källaren och slö tittar på TVn som kanske kommer att sluta funka i morgon eftersom jag sagt upp mitt VIASAT abonnemang från 1 februari. Jag eldar å eldar men blir inte varm ändå.
 
Inget är säkert med den eventuella köparen, men Lena har lagt ut krokar och hon vill ju bli av med huset så hon kommer att sälja det förr eller senare. Frågan är om vi skall bestämma att vi flyttar till sommaren oavsett, för vi kommer knappast få bo kvar i de 2 år vi hade hoppats på så Vilma skall få gå ut 9an på Renforsskolan.
 
Jag har ägnat hela veckan åt att försöka räkna ut varför jag mått så dåligt och nu har jag ju fått min anlening. Vi kanske kan säga att jag var synsk...?
 
I morgon kommer Jimmy och grabbarna. Vi skall på stan en sväng och kolla på bilar till mig sen skall vi se om vi har nån TV att se Melodifestivalen på...... 
 
Sunkmamman gör en tidig kväll i kväll, för att förhoppningsvis må bättre i morgon...En dag till är över....
 
 
Tänk vad enkelt att vara katt. Bara att äta, sova och leka sig genom livet. Eller som den här...Njuter framför min kamin i värmen. 
 
 
Vilma funderar på livet...

Kommentera här: