Oro ser sig omkring, rädsla ser bakåt, tro ser uppåt, skuld ser ner, jag ser framåt

Ja, nu ser jag verkligen framåt!
 
Helgen blev jättebra, som vanligt inte riktigt som jag tänkt mig, men bra ändå. 
Ida for ju som sagt med Marcus till Sollefteå och jag och Vilma skulle ha en trevlig kväll. Vi lagade fläskfilé och det blev riktigt gott. Sen provsminkade hon mig och vi testade håruppsättnihgoch kläder jag skulle ha på bröllopet på Lördan.
Vi hade tänt värmeljus i nästan varje rum och det var riktgt mysigt...tillls brandlarmet slog igång. Sen gick det hela väldigt fort.
 
Jag stod i duschen och hörde det pipa men trodde det var en telefon. Sen hörde jag Vilma skrika och då förstod jag på en gång vad som hänt.
I hennes rum brann det för fullt.... Katten hade sprungit runt i sängen och lyckats välta en av prydnaddskuddarna över värmeljusen på sängbordet och det brann på bordet och i sängen. Vi lyckades släcka elden , men det blev lite brandskador här och där. Överkast, sängläder, sängbordet, klockradion på bordet och lite annat var bara att bära ut. Lite skador på golvet åxå. 
 
Vi tömde rummer på grejer och vädrade hela natten. Vi var båda chockade och somnade och sov oroligt i min säng.
 
På morgonen vaknade jag kockan 6 och började sanera Vilmas rum från sot . Tänk vad det hinner bli mycket sot på så kort stund. 
 
Vi tackar bradvarnaren för hjälpen och kommer aldrig mer att tända ett värmeljus som inte står i en djup lykta och i ett rum vi ite själva är i. Tänk på det ni alla som har katter åxå det är fort hänt att en svans kommer för nära eller att dom, som i detta fall busar runt, så det flyger grejer hit å dit. Ljusen skall inte stå så att dom kan komma för nära. Vi är åxå glada att vi var på övervåningen när det hände. Hade vi varit i källaren och sett film som vi tänkt hade vi aldrig märkt detta förrän för sent...
 
Vi var lite skärrade på lördag men Vilma sminkade mig och jag skjutsade henne till Mimmie. Sen bar det av till Burträsk och sen till Bygdeå där Bröllopet skulle vara.
 
Det var väldigt spännande. Jimmy visste inte vilka som var bjudna och han kände i princip bara brudparet och ev nån till. Men SÅÅ glad jag blev när jag satt i kyrkan och uppräckte att Karin och Jonas satt där åxå.
 
Vi umgicks en hel de just när barnen var små, dom har två barn i samma ålder som Ida och Vilma, fast grabbar... och dom var och hälsade på oss i Svanstein ett par gånger.
Vi såg alltid till att träffas när vi var hem till Umeå , men när jag skilde mig från Lasse och dom fick sitt tredje barn, sen tappade vi kontakten och har har inte sett eller hört från som på kanske 10 år. Men många gånger har jag funderat på dom men aldrig kommit mig för att ringa...
I övrigt kände jag ingen, men vi satt med trevligt folk under middan och det hände nåting hela tiden. så kvällen gick fort. Jimmy har ju varit sjuk hela veckan och var väl sådär iform men i samma takt som han fick i sig drickbart så kom han igång mer å mer.... Vi valde dock att fara hem när dansen började, då var kockan redan 12. Det var ju en bit att köra åxå. 
 
Jag har ju i alla år alltid varit den som kört bil är vi ska nånstans men nu på slutet har jag mer å mer börjat känna att det är jobbigt. Kanske inte för att jag vill dricka, men det är så jobbigt att köra på natten. och hur det än är med drickandet så är det lite jobbigt att vara på en fest när alla "kommer igång" och man sjäv är hänvissad till vatten eller cola.
Nästa fest skall jag INTE köra och nu är det dax för Sunkmamman att släppa kontrollen och inte alltid vara den som håller i bilnycklarna. Efter 15 år som chaufför tänker jag säga upp mig helt enkelt. Bara sådär. 
 
Vi sov till 12.30 på Söndan!!! Det var Ida som väckte oss när hon ringde och jag var mer ä förvirrad av att vi sovit bort hela dagen men det behövdes. Jag har åxå en groende förkyling på G och det var kanske sömnen som räddade mig nu.
 
På kvällen skulle jourkören träffas för att börja med Julsångerna, så strax efter 17 lämnade jag Burträsk för denna helg och ser genast fram emot nästa helg då det är 40 års fest och då skall jag INTE köra! 
 
En härlig helg är slut och skulle det inte vara nacksärren och huvudvärken så skulle jag nog må ganska bra...jag hoppas jag tar mig upp i morgon ..
 
 
Kocken i full gång.....
 
 
Vilma fick alkoholfritt rött vin till middan
 
 
Vi pysslade lite 
 
 
Sviter av branden
 
 
 
Kudden som vi tror startade branden
 
 
Karin och Rickard
 
 
Snyggaste killen på festen..... och han är min
 
 
No comments...............

Kommentera här: