Var inte rädd för skuggor. De innebär helt enkelt att det finns ljus i närheten.

Idag är det Halloween......
Torsdag och en halv dag kvar att jobba.
I morgon är det semester från lunch, då skall jag hem till mamma och pappa och fixa och trixa inför middan. 
Idag är det superhalkigt ute och vi har en kollega som igår kördeå t skogen trax utanför Bygdsiljum. Han voltade med bilen och ligger på lassa med skallskador. Känns otäckt. Desto mer läge för oss som pendlar att få slippa åka om det inte behövs. 
 
Ida åkte in till stan ikväll med Marcus, som jobbar natt inatt. Hon skulle på en fest och åka med Marcus hem i morgon. Jag hoppas bara det går bra. Man är ju orolig när det är så halkigt.
 
I Hällnäs var det full rulle idag, en massa spring och en massa möten. Men det är ändå son sknöt att vara där. 
 
Ikväll bev det ingen middag hos mamma och pappa. Dom var borta och eftersom det är storparty i morgon så kändes det helt okej. 
Jag tog det mycket försiktigt på gympan eftersom jag inte vill riskera att vara sluk i helgen när vi skall till Lycksele.
 
Nu är det natti natt här och jag hoppas ni alla haft en bra kväll.
I morgon blir det pussar igen för min del och det ser ja fram emot.
Bara tanken på Jimmy gör att det pirrrar i hela kroppen. Vi har varit tillsammans ett år ungefär men jag är fortfarande lika pirrig varje gång vi skall ses och jag längtar efter honom jämt. Det är en skön känsla att vara kär, men precis som i headen på min blogg s ör det med kärleken åxå. Den kan ta en frn himlen till helvetet på bara en sekund. Längtan, ovisshet och jobbiga veckor ställer till det och gör det jobbigt. Baksmälla och abstinens likaså. 
 
Men i helgen skall vi leva i nuet som om det inte finns nån morgondag....
 
Halloween idag och även Grannens dag... Här är bilder på båda.
 
Mina bästaste grannar från Rödå : Anna och Ronny, från Halloweenfesten vi ordnade för ett par år sen
 
 
 
Jag saknar verkligen er. Bättre grannar finns inte.....
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Jag erkänner... det är inte väldans ofta jag är inne och läser men varje gång jag är inne så förbluffas jag av din förmåga att förklara och beskriva ditt liv just nu och hur du haft förut. Och jag är hedrad att jag får ta del av den!! ...... Vilka snyggisar, det var en fantastisk fest!! Vi saknar dig här också!!

Svar: Kul att du läser ibland iaf :-) Ja jag kräks ju ord och är lite imponerad av att det finns dom som orkar läsa! Men det är terapi att läsa för mig....Saknar er jättemycket och det ska bli så kul att f umgås med er nästa helg. Puss
Maggan

Kommentera här: