Påsk

Just nu är jag mitt i Påsk helgen. En påsk som inte liknar nån annan, en ny situation precis som det mesta jag lever i verkar vara nuförtiden. Ingen Påsk i fjällen i år. Jag har lite fjäll abstinens, men jag tänkte åka upp med tjejerna om ett par veckor, så då får jag andas lite fjäll luft.
Igår kom Jimmy och pojkarna till oss för första gången. Det var lite pirrigt innan, men när dom kommit in så kändes det så mysigt att ha dom alla i huset. 
Vi åt och grejade på med lite allt möjligt sen vid 22 gick jag och Jimmy ner på hotellet för att lyssna på "Just 4 Fun" Grabbarna var lite skeptiska att vi skulle fara , men en stund hann vi vara där innan vi blev hemringda. det var mycket folk och en hel del Rödåbor. Trevligt, och väldigt roligt att höra dom spela. Det var länge sen.  Det kändes åxå helt OK att att fara hem sen. Det är ju viktigt att det blir bra nu första gången vi skall ha barnen ihop. Ida höll sig hemma och det kändes jättebra att hon ville göra det. 
 
Idag har vi varit i Buberget alla och åkt skidor. Skön dag och bra väder. Vi var nog alla ganska trötta så det blev en riktigt slö kväll bara. Men jättemysigt. God mat och riktigt skön och avslappnad stämning. Ungarna grejade på med sitt. Ida drog ut en sväng på byn och vi andra såg en film. 
 
Det är så himla mysigt att dom är här och det känns så naturligt att vara en stor familj. Vi är båda helt överens om att vi vill ha det såhär framöver. Det känns lyxigt att ha Jimmy nära mig hela tiden och det är så skönt att kunna fö närhet när man vill.
 
I morgon skall vi byta ställe och fara till Burträsk ett par dagar. Påsken fortsätter och jag hoppas resten blir lika mysig...
 
 
Lift åkning i Buberget. Mina, Jimmys och Petters skidor. Vi lyckades dra av ett lift bygel snöre åxå. otrevligt. Det bara släppte.... såg det hända för ett annat gäng senare. Känns som dom skulle behöva kolla över sina liftar där. Skulle inte vara kul om det hände i den branta delen. 
 
 
Kocken förbreder middan
 
 
Påsk dukat 
 
 
Kvällen avslutade jag med en Guinness. Gott.....

Kommentera här: