Äkta glädje är ogrumlad

Ja, det blev ju som väntat en pencillin kur. 
Nu skall man kanske piggna till vad det lider. Brukar ju kunna gå ganska snabbt bara man kommer igång med kuren. 
Jag passade på att lämna igen nycklarna till lägenheten idag. Nu är den dörren hel stängd. Bara besiktningen kvar nu, på onsdag. 
Min fantastiska hyresvärd Lena har ju låtit mig bo här utan att betala hyra medan jag fortfarande hade kvar lägenheten, men nu ska hon få hyra så det blir rätt. 
 
Vilma pysslar på i sitt rum, hon är duktig. Igår spacklade hon väggar och idag har hon putsat och rollat dem. Sen var vi ut och gick en sväng ner till älven. Idag var det jobbigt för Sunkmamma... Det känns att jag inte är frisk. Jag orkar lixom inte. Infektionen i kroppen gör mig trött och orkeslös och det tar bara stopp. Fick stanna flera gånger, men det var skönt att få lite frisk luft. Vilma är på hugget att motionera och det känns kul.
 
Ida har "flyttat ner" i källaren. Hon har hämtat sin gamla dator i Rödå och nu poppas det för fullt i käöllaren. rummet bakom TV n är litet och tapeterna är från 80 talet, men där kan hon sitta vid datorn eftersom hon inte har nån egen och jag av olika anledningar inte vill låna ut min till henne lika ofta som förr. 
 
Själv har jag suttit och lekt lite med foton. Hittade lite bilder i datorn som jag grejade lite med. Jag brukar inte idas håla på med sånt , det är definitivt inte min grej, men det var lite kul. Kanske beror på motivet på bilderna..... 
 
I morgon blir det arbete om inget annat händer. Sitta still på en stol kan jag ju orka med och nu när jag inte behöver springa på toa i tid och otid längre då det akuta har släppt.
 
 
Katterna har sympati viklat med mig idag.
 
 
Vilma är jätteduktig och grejar på med rummet
 
 
Undrar om det kommer att bli nån typ av data jobb för Ida i framtiden. Support på Martinsons kanske? Nej, så illa vill jag henne inte.... Samtal från logistik avdelningen hela dagarna åsså IBS .....
 
 
5 dagars kuren har startat....
 
 
Trixade med lite bilder.  Den här blev riktigt bra. Snyggt motiv åxå *ler* 

Kommentera här: