Vårvindar friska

Inget är sig likt nånstans längre. När allt är annorlunda blir det krock i hjärnan. Ikväll är det Valborgsmässoafton. Och jag kommer att ”korsa” mitt gamla liv med det nya.

Under många år har Valborg firats på samma sätt. Grilla nånstans hemma hos nån, sen ner på brasan och sjunga vårsånger med Jourkören.  Sen har man blivit sittande hemma hos nån eller vid nån brasa nåstans till sena natta…

Ifjol valde vi en annan variant. Vi for upp till Tärna och firade Valborg där. Inte kul alls. Jag var inte alls i fas med nånting men på nåt vis känns det som jag tog ett stort kliv den helgen. Redan då förstod jag nog vad som skulle hända och det känns som mitt liv med Peter tog slut redan där och då. 

I år skall vi vara i Världens bästa by, hemma hos världens bästa grannar och tillsammans med några av världens bästa vänner och grilla. Jimmy är med mig nu och det känns riktigt bra.

Tjejerna har åxå tagit ett steg vidare och kommer att äta middag hemma i "mitt hus"  med kompisar och sen skall dom spendera Valborg i Vindeln. Jag hoppas det går bra…Valborgsmässoafton kan ju vara lite spännande i den åldern.

Vi hade först tänkt sova i Rödå, men det blir att fara hem i natt. Känns inte som jag kan sova i lugn och ro med tjejerna ensamma i huset en sån kväll….

 

Jag hoppas på en trevlig kväll och att vädret blir okej. Med de sällskap jag skall vara i kväll kommer det med all säkerghet att bli en trevlig kväll hur som helst.

 

Ha det bra alla och en riktigt trevlig valborgsmässoafton på er….

 

 

Kommentera här: