The simple things are also the most extraordinary things, and only the wise can see them

ÄNTLIGEN vinter!!!

Jag kanske kan begrava Sunkmamman delvis under snön nu då när jag ändå håller på, men jag vill INTE ha tillbaks henne till våren. Det blev långpromenad broarna runt på måndag och en riktigt skön kväll, bara slappa och mysa. Ungarna är ju som sagt i Svanstein så det är bara jag och katten som skall samsas om sängen.

En halvljus lampa ha gått på min fantastiska Skoda. En Xenonlampa… Fint tänkte jag. Jag ringer SKODA och ber att som skickar hit en lampa så byter vi den… Men NEJ det kunde man ju inte göra själv inte. Då måste man in på verkstan. FÖR ATT BYTA LAMPA!!  Nåja. Vi fick hit en lampa i alla fall och jag bad verkstan testa. Men det gick mycket riktigt inte. Så nu måste jag in till Skellefteå för att lämna in bilen, ta ut en lånebil som skall tillbaks på söndag senast. Jag måste gå en timme tidigare från jobbet för att hinna till verkstan innan 16 i morgon, men lampan slipper jag iaf betala … Den går på tusenlappen typ….. Åja jag ska inte klaga egentligen. Jag åker ju säkert och alltid med bra däck. Jag behöver inte tänka på nånting, bara tanka och köra och nu skall jag till och med få den tvättad och uppfixad när den är inne om jag har tur.

Nu börjar jag längta upp till Tärnaby. Liftarna skall öppna i helgen enligt uppgift och des snöar en massa...Jag och Peter håller ju på att diskutera hur vi ska lösa det ekonomiska runt lägenheten. Om han ska köpa ut mig eller. Det är både ock. Jag kommer kanske inte att vara där så mycket själv eftersom ungarna just nu inte är så intresserade av att vara där och jag kommer inte att ha råd heller. Men samtidigt kommer det att bli konstigt att inte kunna åka upp när man vill.  Jag skall försöka prata med Peter att jag ändå kan få vara där mot en avgift naturligtvis. Kan ju bli lite känsligt i en framtid när jag tar med mig nån annan, nen det kommer ju han åxå att göra så småningom…

Nya Datasystemet på LIMTRÄ är igång och det är lite trassel mellan varven. Ändå verkar det flyta på betydligt bättre än vad det gjorde på sågat när vi körde igång i April i fjol. Lite har man nog lärt sig. Ikväll skall jag till Burträsk och äta middag hos Jimmy och träna lite på ett riktigt Gym! Skall bli trevligt.

Dagarna går i Sunkmammans liv, och som jag skrev förra veckan, så ser jag fram emot morgondagen när jag går och lägger mig. Det känns nästan som jag upplever livet mer nu är bara lever det….

 
Längtar upp....


Fantastisk helg i November för 2 år sedan...

Kommentera här: