När du vill veta nånting, kasta dig rakt ut i det

I morse steg jag upp tidigt.... Eftersom klockan var omställd var den strax före 8 när jag drog ut på min 2 immars "Walkabout". Jag tror faktiskt aldrig att jag varit ute och gått så länge och så långsamt själv, utan att vara på väg nånstans. Det var riktigt skönt, avslappnande. Jag hade ju enligt order inga lurar med musik utan gick bara och lyssnade till naturens ljud. Jag gick broarna runt 1,5 varv och det var riktigt härligt. Jag hade ju tur med vädret. Ganska kallt men vackert. Jag trodde jag skulle bli less och otålig, men det blev jag inte. Ska försöka få in en sån promenad lite då och då som balans till mitt i övrigt ganska fartfyllda liv. Tankarna fick snurra fritt och jag märker att jag funderar mycket på våran boende situation. Det hugger nog fortfarande i hjärtat över det faktum att vi missade Lenas hus.... Jag vill så gärna att tjejerna skall få ett rum var och att dom skall trivas med sina liv. Jag vill att dom skall kunna få skapa sig sina egna mysiga miljöer..... Men det är nog bara att vänta. Jag är ju en ganska otålig själ och vill att saker ska hända NU, men jag tror vi måste ta det lugnt. Jag får lite på att det kommer att bli bra..... 2013....
 
Tjejerna packade och grejade för sin Svanstein resa nu till höstlovet,  dom var ut en sväng på dagen innan Johanna for hem. Dm gick ner till älven och tog lite bilder. Själv låg jag mest i sängen och läste min nya bok som jag fick av brudarna i fredags "Femtio nyanser av honom" .Jag har ju till och från varit en liten "bokmal", men de senaste åren har jag inte orkat läsa, inte orkat koncentrera mig på handligen.... Men nu gick det alldeles utmärkt. Jag har nog kommit igenom halva boken bara idag.....
När tjejerna farit for jag till Rödåliden och övade med Jourkören inför julkonserten den 12 December. 
 
I morgon skall vi igång med nya datasystemet på Limträ äntligen. Nu kommer vi alla att arbeta i samma system, vi kommer att ungefär samma förutsättningar och vi kan skapa rutiner i arbetsgruppen om passar alla. Skall bli skönt, men jag minns ju hur det var när det sågade och vidareförädlade drog igång i April i fjol.... Så jag räknar med några hektiska arbetsdagar med övertid.... Tur tjejerna inte är hemma i veckan. 
 
Nu blir det några sidor i boken innan jag ska sova. 
 
 
Vackert på mogonen med den ångande Vindelälven
 
 
Har börjat vänja mig vig hängbron, men den är riktigt läskig att gå över på kvällen...
 
 
 
Bra bok.....
 

Kommentera här: