Det finns etapper på vägen som kan vara helt oinspirerade och hemligheten är att förvandla de perioderna till ett möte med det egna jaget eller med nånting högre

Idag är det torsdag och snart helg! Tjejerna skulle egentligen vara med Lasse i helgen, men han ska upp till Luleå på lördag på Älgmiddag och då ville inte dom med, så det blir att vara med mig istället. Men det funkar ju lika bra. Får se vad vi hittar på.

Själv är jag bjuden att vara med Ulrika och lite andra tjejer på en SPA kväll på Crazy Nails på fredag. Spa, middag och dansit…. Men jag känner mig inte riktigt på hugget.  Lite för stökigt runt mig för att jag skall orka just nu. Hon har bjudit in vänner från ”nu och förr” och jag känner inte alla. Hade varit trevligt att träffa dem, men det får bli senare när jag känner att jag orkar vara social en hel kväll. Nu är det mera ”kuraihopsigisoffanläge” .

 Ibland känner jag mig jättetråkig. Minns inte när jag var på fest sist, i fredags satt vi ju på jobbet ett tag, men jag blev så trött. Jag tror jag måste få ut mig på ett dansgolv snart… Bara dansa nacken i småbitar en kväll, det skulle nog funka. Synd att Ingela bor i Pajala, långt att åka för en danshelg!  Men vi måste få oss ut snart…..


Idag fyller Jimmy 35…. Vad gjorde jag när jag fyllde 35? Jo jag skilde mig…… Det året var åxå ett SKITÅR  även om det inte går att jämföra med detta.  Jimmy har åxå 2012 som ett SKITÅR…. Så vi siktar båda på 2013 som ett bra år, vi får väl se hur det går.

Torsdag betyder också middag hos mamma och pappa, det är lustigt hur jag längtar till Rödåliden och dom nuförtiden. Inte att jag vill vara där hela tiden, men när det gått några dagar börjar jag längta. Vi har mycket att prata om och det är skönt, vilsamt och avslappnat. Idag var det som vanligt en god soppa och trevliga samtal. 

 På jobbet är det ständiga diskussioner om system och arbetssätt, börjar vara ganska trött på det med… Tror jag är rent slut hela jag… Skall försöka vila upp mig i helgen, för nästa helg blir det att bära grejer hela helgen. Då går första flytt lasset till huset…..

Känns som dom sista veckorna innan jul kommer  att ta lite på krafterna… Blir skönt med ett långt jul lov. Jag bara hoppas det kommer lite snö så man kan åka skidor, jag bor ju granne med skidspåret i Vindeln snart. Bara hoppas ryggen håller. Men det känns som ryggen är det missta problemet, långsamt blir det bättre…..

GRATTIS JIMMY :-)

 
 
Från förra sommaren när vi var på Stadsfesten med jobbet. Trevlig kväll...
 
Vi delar samma intresse för musik även om Jimmy är mera åt hårdrock hållet, men vi har skickat låtar åt varandra i flera års tid. Det är svårt att välja ut nån , men här kommer en som jag har ett speciellt förhållande till. Bra låt, skön röst. Enjoy
 
 

 

Kommentera här: