Måndag 6 Maj

Tillbaks på jobbet efter en väldigt social helg. Har haft så himla trevligt å hängt med så många mysiga brudar ( å några gubbar)  att jag är aldeles slut idag ...
 
Det började redan på fredag efter jobbet när vi drog iväg med Widerlunds, Stenlunds, å Lundqvists till Wärldshuset å åt middag.
Sen cyklade vi hem till Widerlunds å satt å snackade ett par timmar. Jag kastade in handduken först då jag skulle ham å förbereda Lördagens middag för Vin å Bokcirkelgänget.
 
Lördagmorgon startade på bästa sätt, Det var VARMT och soligt å det kändes som sommar när jag gick ner på badhuset å körde ett Pilates pass för ett gäng pigga brudar. 
 
Sen blev det massor av utehäng å utejobb hela dagen. Solen gassade å det var helt underbart ute. Kunde sitta på altanen å mysa i solen. 
Mina middagsgäster kom vid 6 tiden å vi satt ute å drack bubbel å åt lte förätt. 
 
Sen gick vi in å resten av kvällen fyllde vi med god mat å dryck snack, skratt å jättemysigt häng.
Somnade med ett leende på läpparna även om jag var trött.
 
Söndag var det bitande kyligt ute om man jämför med lördag. Jag pillade vidare i växthuset, men tappade lite sugen av kylan. 
 
Vid 2 tiden drog jag mot Rödå. Var förbi mamma å pappa å fikade lite innan middan med Rödåtjejerna hemma hos Britta. 
Temat lyckades vi räkna ut ganska direkt. Det var "Finland". 
 
Efter några timmar av mer tjejsnack å en mass god finsk mat körde jag hem. Mätt, belåten å glad över alla fantastiska brudar jag har i mitt liv. Batterier laddade och de sociala depåerna fyllda.
 
En MYCKET lyckad helg 
Middag hos mig på Lördag.
Vi var 8 st. Den enda som tyvärr inte kunde vara med var Jeanette, annars var vi alla. Jag, Marie, Sanne, Annica, Erica, Petra och Anna. Pamela var fotograf.
Detta är förrätten hemma hos Britta på Söndag, där jag, Berit, Jennie och Anna fick njuta av Finsk mat. Detta är Karelska Piroger med Äggsmör. 
 
Sen blev det Kåldolmar med pressad potatis å Lingonsylt till varmrätt och som efterrätt klappkräm med grädde å bär.
Det var väldigt länge sen jag åt nånting av detta. Men gott var det , å mätta blev vi å mysigt som vanligt med en massa snack och uppdateringar av vad som hänt i våra liv sen sist. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: