Vårdagjämning

Å så härligt att det är ljust nu. Ljust på morgonen och ljust länge på kvällen.
Det är nu jag brukar vara som tröttast å mest less, så  även i år. 
Man mår som sämst precis innan det vänder, det är sen gammalt..
 
Nu mår jag väl inte dåligt direkt, jag är bara less på allt, mest på mig själv å har absolut noll lust att hitta på nåt. Allt känns bara jobbigt.
Men jag vet av erfarenhet att det kommer kännas bättre på nån vecka, så det är bara att härda ut. vet också att jag inte är ensam med dessa känslor just nu. Allmänt kallat "Vårtrötthet".
 
I dessa tider när jag är som mest less på mig själv hade jag en klipptid inbokad hos Marie igår. Årets fixning. Denna gång fick hon klippa rejält och jag fick ny färg i håret.
Drygt 3 timmar senare var jag klar, och det kändes kul att bland annat ha lugg igen. Det var några år sen sist! 
 
Så , nu skall vi bara ta oss igenom resten av denna vecka, sen rasslar vi in i Påskveckan, och jag får förhoppningsvis hem lite barn under Påsken.
Det blev nog 5 cm kortare. 
Håret var rejält risigt. SIst jag klippte mig var i oktober, så det var hög tid....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: