Måndag Påskveckan

Snart är Påsken här och det känns bra.
 
Jag pyntade en månad innan Påsk i år för första gången. Det är ju inte lika mycket å dra fram som under julen, men eftersom denna vinter känts som den längsta på många år, så behövde jag lite färg å ljus hemma, så därför har det fått vara Påsk hela Mars hemma hos oss. 
 
Just nu pågår slutspelet för fullt (SHL, för er som liksom jag inte är ett dugg intresserade)  och det märks, framför allt på jobbet, där det inte pratas om så mycket annat än det just nu. Fattar inte hur mycket man kan prata om hockey egentligen... Men det verkar vara ett outtömligt ämne att analysera. 
Matcherna duggar tätt, men jag kan passa på att träna eller annat medan,  som tur är. 
 
Tristast är ju när matcherna är på fredag eller lördag kväll, vilket det var i helgen. Fredagkväll klockan 18 🤓
Victoria var påhittig å bjöd hem några andra brudar som, liksom hon å jag, inte är ett dugg intreserade av hockey.
Så vi var 6 brudar som satt hemma hos henne å snackade bort några timmar. Mycket trevligt.
 
Lördag kväll blev Jimmy sjuk.
Han började få ont i halsen och kände sig hängig å under natten till söndag fick han feber.
Det är ju lite ovanligt att han är liggande sådär. Nu hoppas jag bara att han är frisk till Påsk å att ingen annan blir sjuk. 
 
Själv har jag tränat på under helgen. Jag å Vilmas "75 hard" pågår ju , så det skall till 45 minutes träning / dag. Lite svårt att få till det alltid, men de flesta dagarna lyckas jag. Jag har dock mest fokuserat på att inte äta socker, inte dricka alkohol, samt att försöka läsa 10 sidor i en bok varje  dag. Träningen får jag oftast ihop av bara farten ändå.
 
Ha en bra vecka alla, och om jag inte kikar in här mer i veckan så får jag önska er alla en trevlig Påsk.
Tar å repostar denna gamla bild, men jag gillar den..... Hej å hå. Vi ses i Blåkulla!
 
 

Kommentera här: