Mer utmaningar!

Jag gillar ju utmaningar. Det är bra för min hjärna att följa ett schema av nåt slag. Fyrkantigt kanske? men det funkar för mig. 
Jag behöver nånting att förhålla mig till. eller kanske hellre hålla mig till. 
 
En dröm jag har är att få testa "16 weeks of hell" eller nåt annat sånt, men då skulle jag behöva nån som var med mig dygnat runt å sa åt mig vad jag ska äta å när å hur jag ska röra på mig å sen hinner man ju såklart inte med att jobba heller, å ett socialt liv är ju bara att glömma 😁 Men det skulle vara kul å testa hur kroppen skulle reagera på det.
 
Men nu har jag ju kört en väldans sund Januari. Jag fastade ju 5 dagar och slutade snusa i samband med det ( över en månad sen nu).
Men sen känner jag att det är lätt att sjunka ner i gamla vanor igen. Har klurat ett ta på vad som kan få mig att inte falla tillbaks då jag trivs mycket bättre när jag är lite hård och tuff med mig själv hur konstigt det än låter.
Det är svårt med motivationen nu när det inte finns "nånting" att hålla sig till.
Jag har ju sagt att jag får äta vad jag vill på helgerna å senaste veckorna har det även slunkit ner nån öl här å där.  Men nu är det slut med det ett tag. 
 
Jag fick iden av Vilma.
Jag är ju INTE på Tik Tok ( å tänkte inte hitta dit heller) men det är tydligen en trend sen några år att köra "75 hard".
Har aldrig hört talas om det,  förmodligen för att jag inte hänger med i trenderna, men jag har läst lite om det nu och det är en bra tanke bakom. Att hitta balansen och bryta dåliga vanor. Jag kan ju inte påstå att jag har så många dåliga vanor att bryta egentligen. men detta gör det lättare  för mig att hålla fast vid de bra och att inte lyssna på den där  rösten "jamen lite godis gör väl inget" å sen blir det en hel påse, typ. Jag har ju som ingen gräns när jag väl satt igång å äta , slafsa, vräka, dricka, 
 
Så, detta med "75 Hard", för er som, lika som jag, inte vet vad det är, så är det bara att Googla. Men detta är reglerna i stort. 😁
  • Under 75 dagar i följd måste 75 Hard-deltagare göra följande varje dag: 

    • Följ en diet. Även om det kan vara en diet som du väljer, måste dieten vara en strukturerad kostplan med målet att förbättra fysiskt. Ingen alkohol eller måltider utanför din valda kost är tillåtna.
    • Genomför två 45-minuterspass, varav ett måste vara utomhus.
    • Ta en bild av framsteg.
    • Drick 3l vatten
    • Läs 10 sidor av en bok (ljudböcker ingår ej).

    Dessutom är inga ändringar i programmet tillåtna. Om du missar något av dina dagliga mål återställs dina framsteg till dag ett.

    "Du kommer att bli frestad att försöka ändra saker lite för att passa dig och din "speciella livsstil", "Men just där är roten till alla problem i ditt liv", 

 
MEN jag skall göra en lite mindre hård variant ändå, och jag har redan nu bestämt vilka ändringar som skall göras, så det inte blir eftersom, då tappar man fort fokus om man börjar släppa greppet. 
Jag tror  inte tror jag kommer hinna peta in 90 minutetrs träning i mitt liv varje dag, och att sätta för höga mål så man inet har en chans att fixa det innan man börjat känns inte bra, då blir det en stress och det känns inte riktigt bra det heller.
Å jag kommer inte börja om ifall jag misslykas en dag..
 
Så detta blir min utmaning i 75 dagar
  • Följ en diet: Inget godis, inga chips, glass eller annat onyttigt. Kommer i övrigt att äta som vanligt å inte hålla nån speciall diet då jag redan äter nyttigt. 
  • Träna varje dag minst 45 minuter varje gång . Jag stryker ett träningspass, tror inte jag kommer hinna med att få ihop 90 minuter tränig å hinna med livet i övrigt. Det får inte bli en stress, men 45 minuter, det är ju nästan det jag gör idag redan. Skall bara göra det varje dag.
  • Ingen alkohol eller skräp mat Här är jag ju nästan redan.
  • Drick 3.5 liter vatten. Check på den redan.
  • Läs 10 sidor i en bok . (Ljudböcker räknas inte) jag började faktiskt läsa en stund varje kväll för en månad sen. Så det är bara att fortsätta och se till att det blir kring 10 sidor. Skall visst gärna vara en självhjälpsbok av nåt slag, å jag har en trave såna liggande som jag knappt öppnat tidigare. 
  • Ta framsteg foton varje dag. Detta är nog det svåraste haha.... Ta bilder på mig sjäv är jag USEL på.
Jamen önska mig ( å Vilma) Lycka till på vägen. Dag ett är redan gjord, så 74 dagar kvar då.... 
Kommer vara klar nångång i början av Maj. Så, det innebär att det inte blir nå godisi Påskägget i år! Vi får se hur det går.
 
 
 
 

Kommentera här: