Måndag 26 Februari

Snart är februari över och vi går in i VÅÅÅÅREN!!!!!
Det känns redan som det är lite vår i luften. Snart helt ljust på vägen in till jobbet på morgonen, det tinar och droppar från taken, slaskar lite och solen har börjat värma. 
Nu kanske man snart kan komma ut ur sitt skal och börja leva igen.😎
 
Helgen blev lite annorlunda, men bra. 
På Fredag hade jag tagit ledigt för jag skulle upp till Luleå på begravning av min "moster" Maj Britt. Jag släppte av mina samåkare och sen åkte jag bara vidare norrut. 
 
Det var en fin begravning i Mjölkuddskyrkan. 
Mamma å pappa sjöng både i kyrkan men även på minnesstunden. Jag fick träffa mina kusiner Anna och Lena som jag inte träffar så ofta å såkart min morbror Rune. Men även Maria, som jag var brudnäbb med 1972 i samma kyrka då Rune å Majbritt gifte sig. Vi hade då inte setts alls sen dess, så det var ju som kul.
Jag var tvungen att åka hem lite tidgiare från minnesstunden för att hinna fiska upp mina samåkare vid 15 tiden i Skellefteå men jag hann vara med större delen iallafall. 
 
Lördag körde jag ett Pilates pass på badhuset på morgonen. Sen hann jag pyssla på hemma resten av dagen. Jimmy åkte in till stan med grabbgänget å spelade golf, åt middag å såg hockey.
Kvällen avslutade jag hos Eica S med Vin å Bokcirkel brudarna. Som vanligt god mat,  mycket prat och skratt. Jättemysigt.
 
På Söndag hängde jag med Jimmy å körde upp skidspåret på sjön. Det var ju som trevligt då det var så fint väder.
 
För övrigt hann jag lägga klart ett pussel å börja med ett nytt. Men NU ska det vara sista för denna vår ( kanske) 😁
 
Precis som på denna bilden vill jag minnas MajBritt. 💕
Mamma å pappa sjöng i kyrkan. Det var så fint.
Söndag ute på sjön. Vi kör upp spår och sätter ut pinnar. 
Alltså detta pussel. Det var kul å lägga. Bara en massa nakenfisar 😆 Fick detta i födelsedagspresent av Vilmas kille.Daniel 1500 bitar....
Nu har jag börjat med det "sista" för denna vår.
Det jag fick av mamma å pappa när jag fyllde år.  Det är "bara" 1000 bitar men lite annorlunda , så det blir spännande och en ny typ av utmaning.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: