Jag ser hur ljusen brinner ut; Jag ser hur varje liv tar slut De strålande bloss Som lyste för oss Tar slut De brinner alla ut - Björn Afzelius

 
Igår var en tung dag för alla i familjen Windelius samt alla andra nära och kära till Lennart....
 
Kapellet i Vindeln var fullsatt och begravningen var vacker, fylld av musik och alla människor som ville ta ett sista avsked.
 
Mamma, pappa och min morbror Rune framförde både "Jag vill tacka livet ",  som Lennart själv sagt att han ville ha på sin begravning, samt "Ljuset" framme vid kistan. Jag begriper inte hur mamma klarade av att sjunga och att rösten höll. Hennes röst var så himla fin där i kapellet och det var så vackert....
 
Begravningen var jobbig och tårarna tog som aldrig slut. Men samtidigt var det så fint. 
 
Lennart hade många vänner och han har lämnat spår efter sig både bland släkt och vänner
men även i hela Vindeln bland annat med "Konst i Kvar´n" och "Politiska knuten".
 
Efter begravningen samlades vi nere vid kvarn området där vi hade minnesstund i logen.
Det var även här mycket musik och endel berättelser. God mat och mycket folk. 
 
Vi har förlorat en varm och omtänksam familjemedlem och Vindeln har förlorat en kreativ och finurlig konstnär som satte färg på byn....
 
Han kommer att leva vidare i våra minnen och överallt i Vindeln blir man påmind om hans ideér. 
 
Vila i frid fina onkel Lennart....
 
 
 
 
 

Kommentera här: