Ju närmare sin dröm man kommer, desto tydligare blir levnadsödet ens verkliga anledning att leva

Halva veckan har gått och jag är fortfarande lika trött. Jag har sovit bra i natt till skillnad från dom två tidigare turbulenta nätterna denna vecka. 
I går tisdag var Lasse här hela kvällen och vi tog vårat första riktiga snack med tjejerna. Vi pratade lite regler och förhållningssätt och det var skönt att sitta ner utan att vara ovänner. Blev en ganska sen kväll men det var en helt annan stämning i huset efter det. Nödvändigt och nyttigt. Blir fler såna samtal framöver. 
 
Idag har jag suttit i Bygdsiljum. Det var riktigt jobbigt att köra i morse, men min chef har tydligt markerat att han vill ha mig i Bygsiljum för att inte förlora det sociala med dom andra. Just nu är det ju recis det jag vill komma undan från, men det har han inte riktigt greppat. Jag orkar inte riktigt och jag vill gärna dra mig undan. Det är himla svårt när man sitter i ett rum med flera andra.....Jag bokade en tid med Personalchefen idag för tt diskutera vad jag kan styra och inte i den frågan. Sen tänker jag inte diskutera saken med min chef förrän jag pratat med Personalchefen nästa vecka. 
 
Däremot finns det en stor fördel med Bygdsiljum, och det är ju att jag får träffa Jimmy. Idag fick vi luncha ihop och det var mysigt. Det är en mycket kompicerad situation att umgås på jobbet och efer alla "smällar" är jag lite skraj åxå. Vi har det jobbigt i arbetsgruppen och det är omöjligt att inte påverkas av det är man är på jobbet, tyvärr går det ut över oss som par och jag känner att jag håller mig på min vakt lite. Vill undvika vissa konfrontationer och situationer där Jimmy är inblandad. När jag sitter i Hällnäs behöver jag inte tänka på det, då jobbar jag och så är det bra med det,
Ikväll gick jag "brorna runt" ganska sent på kvällen. Det var en riktigt fin och väldigt givande promenad. Jag behövde rensa skallen och få ut en del tankar. Det känns fortfarade som jag går på en slak lina. Närsom helst kan jag trampa fel och falla nåt skyddsnät finns inte... Men just nu går jag på linan. Sakta och försiktigt. Ikväll kändes det ganska bra, men jag vet att det kan vara annars i morgon. 
 
I helgen planerar jag och Vilma att fara  till fjällen. Johanna skall med och föroppningsvis även Inger. Jag håller tummarna för det. Skulle vara riktigt mysigt. Ida skall vara i Umeå och sova hos pappa. 
 
I morgon är det torsdag och Michaela skall ha mitt pass. Jag skall fara dit som en "vanlig" deltagare för en gång skull och det känns skönt. 
 
 
 
"Kvarn"
 
 
Känns ganska Okej ikväll....törs jag säga det?
 
 
"Mitt hus" 
 
 

Kommentera här: