Vinter...?

Våren har verkligen tvärnitat och ställt sig på bromsen.
Det är kallt, blåsigt och trist. I söndags när jag vaknade så snöade det. Varje år kommer ju nån typ av bakslag, men det är inte alltid det kommer snö. Vinterjackan får vara med ett tag till tror jag.
 
Förrutom snön då så blev det ju en trevlig helg. 
 
 
Jag började lördagmorgon med ett Bodypower pass hos Victoria. Vi har ju den senaste tiden kört intervallträning med 20 eller 45 sekunders intervaller, så nu blev det lite segare å längre på varje övning, vilket kändes i kroppen på söndag kan jag lova. Jag har ju fortfarande ont i min arm, så det blev lite försiktigt där för mig, men benen fick sig en rejäl omgång iallafall. 
 
Ida och Marcus var förbi  på lördag med en säng från Idas lägenhet som hon nu lämnar för gott i slutet på Maj. Det är ju både och att lämna tilbaks nyckeln till sin första lägenhet, men det känns ändå som bra att få den ur världen.
 
Jennie och Johannes skulle ju göra ett nytt försök att komma upp i helgen, men även denna gång fick dom tyvärr förhinder, men vi fick ju en trevlig kväll ändå tillsammans med Nicklas och Lena samt Nicke L som vi också bjudit in på middag.
 
Vi är ju ( alla utom Jimmy) i samma åldersspann också,  så jag, Lena och Nicke L har redan fått våran första spruta. Niclas och Lena har ju dessutom  legat i  Covid tre veckor kring Påsk. 
 
Jimmy hade gjort riktigt goda hamburgare och till det testade vi att göra "dirty fries" .
Till efterrätt hade Jimmy gjort rabarberglass , så det blev riktigt gott! Jag gillar ju inte riktigt dessa matbilder, så de hoppar jag,  men jag kom då  inte ens ihåg att ta en enda annan bild under kvällen heller, vilket  betyder att det var så trevligt att jag glömde bort det helt.
 
Vi hade massor att surra om, vi alla har ju ett gemensamt intresse i MC körning/ åkning och brukar försöka få till nån svängom  på vägarna tillsammans varje år, vilket jag hoppas vi får i år också.
Innan semestern kommer vi alla att vara fullvaccinerade ( utom Jimmy då).
 
Eurovision tävlingen hade vi på i bakgrunden, men vi såg inte aktivt förrän det var dags för Tusse , samt röstningen på slutet. Så jag kan inte bedöma om Italien hade den bästa låten eller inte. Men vann gjorde dom iallafall.
 
Söndag blev det inget alls gjort, eller ja det vanliga "springet" såklart med tvätt, städ, strykning mm men inget annat.
Jag matade serier medan de var hockey och såg klart "Snöänglar" på SVT, en serie jag verkligen kan rekommendera. Riktigt bra.
 
Jag är väldigt glad och nöjd just nu att vi fått till värmen i växthuset. När det är 1 grad varmt på nätterna så krävs det lite extra stöd för att inte allt ska frysa bort. Projektet "Köksträdgård" släpar dock efter lite. Det är ju inte så kul att vara ute å greja med det när det är så kallt.
Men jag hoppas vi skall få det klart under nästa helg.
Mysigt å vakna till denna syn den 23 e Maj...
Kunde lika gärna varit oktober. Tur det blev mer regn av det hela senare på dagen, men det snöade ganska ordenligt ett tag på söndagmorgon. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: