Rödåliden

Äntligen kunde vi få besöka mamma å pappa på riktigt!
En hel dag spenderade vi på Rödåliden. Jag å Jimmy samt mina barn å Marcus.
Och Äntligen fick jag krama om mamma å pappa igen. Efter ett helt år!  Som jag längtat efter det.
 
Det blev en riktigt bra helg, hela helgen.
Fredag kom Vilma hem å vi rensade i garderober och drack bubbel. Tre stora sopsäckar med kläder blev det som får åka till återvinning  å endel åker på ÅVC med allt annat skräp. Hur skönt var det inte att få gå igenom allt sånt?
Nu ekar det i mina garderober och jag tror jag måste ut på en shopping tur snart. 
 
På Lördag fm åkte vi då till Rödåliden.
Jimmy och Marcus gallrade i skogen ovanför huset och jag hjälpte mamma i växthuset. Tjejerna skakade igång Idas Volvo som stått i vinterförvaring där.
En massa kattmys såklart å sen avslutade vi med en middag. En mycket bra dag och till och med fint väder!
 
På Söndag blev det endel svärande över växthuset som håller på att ramla sönder. Jag pendlade mellan hopp och förtvivlan på om jag skulle jämna det med marken, skita i alla växter eller akut köpa ett nytt. Jag vet inte riktigt var det slutar i detta , men bara det blir varmare ute så spelar det ju ingen roll att det är lite glest och öppet här å där.
Men jag vill få ut allt nu redan och det går ju inte när det inte går att få tätt. Känns ganska onödigt att köra värme där inne om det är glepor överallt. Jag får se vart det slutar. Men ett nytt blir det definitivt till nästa år hur som helst.
 
Nu är det kortvecka och det strular i trafiken precis som vanligt. Hatar röda dagar mitt i veckan även om det är skönt att vara ledig.
Delar av den lilla högen jag å Vilma fick ihop på fredagkväll.
Ja, den startade direkt ... En Volvo kan man tydligen lita på...
Den sista tuppen i hönsgården som nu är utan hönor. Han sprätter omkring i sin ensamhet ute på gården...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: