Äntligen!!

Det satt långt inne , men nu har jag äntligen kunnat köra hoj till jobbet.
Det är ovanligt sent, men det har ju inte varit värme tillräckligt för att man inte ska starta morgonen med att frysa ihjäl.
 
Att ha tagit MC kort är ju bland det bästa jag gjort.
Jag har sagt det massor av gånger förr, men jag säger det igen. Jag är såå lyckligt när jag får köra hoj. Varenda gång sitter jag å småflinar för mig själv och det är en ren njutning att ta sig till jobbet. 
Dessutom är det de få stunder numera som jag är helt i min egen bubbla. Ingen kan nå mig på telefonen, jag har ingen musik eller annat i öronen, jag är totalt utelämnad åt mina egna tankar! Just det brukar ju inte vara så bra för mig eftersom dom har en tendens att gå i spinn, men när jag kör hoj måste jag koncentrera mig på det och då kommer å går tankarna bara som på en "normal" människa (antar jag) .
 
Nu, när jag levt mer än halva livet, så kan jag ju säga att den dagen jag tog kortet för snart 4 år sen är en av de 5 lyckligaste stunderna i mitt liv . Den känslan går inte att beskriva om man inte upplevt den. När man kämpat så hårt för nåt man velat ha länge, sen lyckas man med det!
 
 
Självförtroendet och stoltheten över att ha lyckats är obeskrivlig. Det är ju inget jag bara "fått"  Det ligger många timmar bakom, för en sån som mig som inte kanske har det så lätt med att plugga å lära sig saker. Jag är inte heller motorintresserad i övrigt så det finns inget naturligt intresse i fordon vilket såklart underlättar när man både ska hantera hojen men även plugga teori. Jag har inte kört moppe och inte kör jag heller skoter så gärna. men hoj är nåt helt annat!
 
När jag fick mina två barn, när jag tog vanliga körkortet, när jag fick mitt jobb på Martinsons och så MC kortet är de stunder jag hitills upplevt den känslan av att ha kämpat, slitit, klarat av och sen blivit belönad med nåt jag verkligen längtat efter. 
Jag å min hoj!
Oskiljaktiga de senaste 4 åren. Hade ju tänkt köpa en ny, men jag kommer ha svårt att slita mig från denna....
Bilden är från 2017. Jag hade just kört min första tur till å från jobbet med nya körkortet och var så lycklig...och det är jag ju än. 
Ca 300 mil om året brukar jag få ihop på denna. Då har vi ännu inte vari iväg på nån längre MC semester,  men det kommer väl kanske det också, även om det inte är nåt jag absolut MÅSTE göra. Det räcker gott med nån sväng på en eller två dagar i Sverige samt till å från jobbet.
 
Det bästa är ändå känslan av frihet i kombination med sommar och fint väder ( inte alltid, men ofast fint väder) .
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: