Tärna

Som vanligt när jag är i fjällen så tankar jag med massor av energi och denna gång även sol faktiskt.
Det är nog de första riktiga solstrålarna vi fått denna vårvinter. Härligt!
 
Vi hann nog med det flesta väder de två dagarna vi var i backen Sol, blåst, regn, snö....
Å en massa fadäser också förrutom dom klassiska vuroprna. 
 
Det började ju med att det inte gick att betala för liftkorten. Vi försökte hela fredan. Men vi fick iallafall åka på korten och på lördagmorgon lyckades dom tillslut ta betalt av oss. 
 
Sen tappade Jimmy ena skidan i Hasselbackens sittlift just efter vi satt oss och börjat åka uppöver. Som tur var så hann Ronny ta upp den å få den med sig då dom var i korgen efter oss. 
 
Sen lyckades jag gränsla spärren i Anja liften på nåt vis, fråga mig inte hur... jag blev iallafall stående med en skida på var sida ett tag innan jag krånglat av mig skidorna och kommit mig över på andra sidan. 
Senare på dagen gick liftbygeln av för mig och Jimmy när vi var nästan uppe i Ingemarbacken. Den bara släppte från fästet. Jag fattade ingenting när jag plötsligt låg i snön å hasade neröver...Tur det inte var så himla brant just där.
 
I övrigt hade vi en riktig kanon helg. Massor av god mat, trevligt umgänge och en MASSA skratt såklart.
Ronny och Anna hade Isak och hans tjej med sig. Men ungdomarna höll sig mest för sig själva under helgen. 
 
Lite bilder
Man blir lycklig när man vaknar upp en sånhär morgon! Det var riktigt bra väder på fredan. Sämre på Lördag då det snöade/regnade hela dagen. Men vi åkte ändå 
Det är väldigt lite snö i Tärnaby. Så den offpiståkning vi brukar ägna oss åt blev inte riktigt lika bra som det brukar vara. Men vi försökte några åk, men sen höll  iallafall jag mig mest i pisten. Dels för att jag är rädd om mitt knä som inte riktigt är stabilt, och sen för att jag inte har nåra bra offpist skidor och det är inte lika kul å vara i skogen med mina gamla skidor. Men pisterna var superfina.
Jäger Paus i backen
Annas bild .
Afterski utanför stugan. (Annas bild) Laxröra på tunnbröd och O´boy med Punch. Kan det bli bättre? 
Jimmy och Ronny. Anna hann även med att fixa mina naglar under helgen, så jag behöver inte åka ner till Umeå som tänkt i veckan. Det blev bra de med . 
På Söndag hann vi med lite sol innan vi städade, packade ihop å åkte hem. Nu har vi åkt åkt 3 dagar i vinter...Ungefär de vi brukar få ihop  på en säsång, mer blir det inte för oss. Vi har ju jättenära till Bygdsiljum backen, men det blir aldrig av att vi åker dit heller. Så vi får packa in skidorna i förrådet och hoppas på mer snö nästa vinter. Mer snö i fjällen alltså...Här hemma behöver det inte komma nåt :-) 
 
Nu är det bara några dagars arbete innan påsken och jag stannar i stan lite i veckan. Påskstädningen får vänta, den kommer med all säkerhet att finnas kvar när jag återvänder efter några dagar. Jag vill ha kvar den här känslan av lugn i kroppen och det får jag inte hemma just nu.
 
 

Kommentera här: