Mello helg

Ja jösses vilken helg det blev!
Iallafall jag behövde verkligen få tänka på annat en kväll. och det var sååå himla trevligt!!
 
Ett "vanligt" år hade det varit nå helt annat, men inget är ju vanligt med detta år, så det blev ju även en ovanligt Mello fest. Men det blev bra å vi hade såå himla trevligt!
 
Tänk förr om åren var det ju nästan pinsamt om man inte såg såna här tillställningar tillsammans med andra, men nu har det ju blivit så att man får skämmas OM man gör det med andra. 
 
Så innan jag skriver mer så vill jag bara förklara att dom vi hängde med på Lördagkväll är dels Lars och Victoria, som vi pendlar tur å retur jobbet med varje dag å har så gjort under senaste åren.
Båda dom har haft Covid och märkligt nog när vi sitter så tätt ihop i bilen varje dag så så klarade vi oss TROTS att Jimmy och Lars satt tillsammans i bilen hem den dagen Lars åkte hem med feber och blev Covid konstaterad dagen efter.
 
Katarina och Tomas var också med. Dom har också haft Covid och Petter och deras son Anton hänger en del. Så dom är också personer som finns i våran närhet. 
 
Med det sagt så kan jag fortsätta. 
 
Vi gjorde en lite "sparkfest" av det hela, dels för att få förflytta oss under kvällen men också för att det är trevligt om inte bara ett par ska ha ansvaret hela kvällen. På detta sätt fick vi chansen att prata å skratta och ha trevligt hela kvällen. Alla fick ta lite av disken, dammsuga glitter å boa-fjädrar och alla fick slappna av. Ett bra koncept.
Dessutom hade alla lagt ner all sin kärlek på det man hade ansvar för. Hos oss blev det förrätt. Jimmy hade gjort en jättegod Thaisaoppa. Mello myset var på topp överallt med glitter, paljetter och allt annat som hör Mello till. 
 
För oss var det första gången sen nyår som vi  "festade till riktigt" och det var trevligt utan att bli för mycket. Som en annan pensonär vaknade jag upp strax efter 6 på söndag ( har börjat vakna orimligt tidigt på helgerna) hann med att skola om mina chilli och tomatplantor, mata en massa serier och gå en promenad. 
 
Nöjd med helgen somnade jag tidigt på söndagkväll och nu är det bara att bita tag i veckan som vanligt och kämpa på.... 
Förätten hemma hos oss 
Hos Katarina och Tomas avslutade vi kvällen med efterrätt och Mello final. 
 
 

Kommentera här: