Husvagnsförsta

Helger med mycket aktiviteter springer snabbt förbi, även om jag verkligen försöker njuta av varje sekund. Denna helg blev en såndär njutbar helg.
 
Allt var perfekt. Vädret, aktiviteterna, sällskapet, maten, drycken, läget osv. 
 
Vi tar det från början.  Vi var 5 vagnar som skulle iväg, men det blev i slutändan 3. Vi, Lars och Victoria och Lena och Thomas Rudin. 
Paraden rullade iväg redan 9 på lördagmorgon till Jävrebodarnas Fiskecamp, som jag trodde skulle vara en tom och enslig plats, men det var då massor av vagnar där, både säsångare och såna som vi. 
Aldeles vid havet och även om det blåste mer än hemma så var det varmt å skönt.
 
Vi parkerade vagnarna och sen drog vi på vandrig längs Arkeologstigen i Jävre. Det blev drygt 6 kilomerer i skog, över sten och häll. Vi lunchade däruppe och hade riktigt sköna timmar till fots.
 
Sen hem och relaxa lite innan middag, Jimmy badade i havet till och med, men det var KALLT. 
 
Sen hängde vi kring vagnarna och vid stranden resten av kvällen. Ingela och Robert , som skulle varit där med sin vagn, kom förbi. Så även Vilma och Sally och vi spelade musik, snackade skit å njöt av kvällen innan vi såsmåningom drog oss mot vagnarna och isäng. 
 
Söndag var det bara att packa ihop å åka hem och fortsätta greja å pyssla på gården och i växthuset.
Vilma kom hem också och jag fortsatte projektet med hennes hår som inte rikigt blev bra sist, men inte bättre nu heller, så nu får jag nog ge upp som hobby frissa...
 
Jag hann vara på mitt första Yoga pass också på länge. Yin Yoga, som jag egentligen inte tycker om, men just igår var det behövligt för min sega och ömma kropp,.
Sov då dom en stock efter det.
Nu är det 4 veckor till semestern. Vi hämpar på.
 
På vanding längs Arkeologstigen utanför Jävre 
Lunch på berget där man skulle se Piteå, Luleå och Skellefteå vid klart väder, men jag vet inte om vi såg nån av städerna riktigt. Lena, Victoria , Lars och Jimmy. Thomas höll ställningarna vid vagnarna.
Efter några timmars vandring i sport top...Skulle kanske valt en bikiniöverdel istället..Får jobba lite på brännan senare ...
Makalöst veckar kväll var det. Egentligen bara en snubbe med gitarr som fattades.
Jag å Victoria i Acro poistion  i solnedgången
Även Lars och Jimmy gjorde ett försök :-)
 
 

Kommentera här: