Svarta dagar...

Då var det slut med röda dagar på ett tag,
För mitt jobb är det skönt och särskilt när det är röda dagar i Sverige men inte i Norge och tvärt om. Det ställer till det lite med flytet för de transporter jag ansvarar för.
 
Nu kan man säga att julhelgen på riktigt är över. Tittar man framåt nu så kommer man bara närmare å närmare ljuset och närmare och närmare sommaren. 
Brukar inte ta länge efter årsskiftet innan semesterfrågorna börjar komma upp. Man brukar planera för fjällresor och annat.
Jag vet inte hur mycket sånt det kommer bli för oss i vår. Vi har några fjällresor planerade men om dom går att genomföra återstår att se. 
Den första är tänkt redan i början på februari men det är ytterst oklart om vi kan fara. Man kan ju tycka att det inte skall vara nån fara att spendera en helg i fjällen så länge man låter bli Afterski vilket man såklart får göra i år, men det är mycket som kan hända när pandemi lagen träder i kraft närsomhelst, så vi avvaktar in i det sista med att ta nåt beslut om det.
Nån utlandsresa blir det nog inte i år , iallafall inte förrän senare på hösten beroende på hur världen ser ut då. 
 
Vilmas födelsedag är närmast på tur och sen ytterligare en digital "fest" med Rödå gänget. I övrigt händer ingenting. Jag jobbar ( hemma), tränar och ser på serier...
Jag har plöjt genom "The Crown" (Netflix) i jul. En riktigt bra serie.
Jag, som är totalt ointresserad av såväl kungligheter som historia har fått googla mig genom avsnitt efter avsnitt för att läsa om allt verkligen hänt och om personer verkligen funnits osv, och det är faschinerande hur mycket som verkligen inträffat i det Engelska kungahuset från början av 50 talet. Man häpnar över vissa saker!  Serien är riktigt bra om man orkar komma igenom halva första säsången som var lite trög i början, sen var det bara fängslande.
 
Nu har jag gett mig i kast med "Vår tid är nu" (SVTplay) också historia!
Vem hade kunnat ana att jag skulle tycka det är bra.... kanske är det en åldessak att man börjar tycka om såna serier?
Men den är också spännande och jag får googla här med på saker som händer i serien för att läsa på. 
 
Julen är bortplockad helt nu här hemma och nu väntar jag på tulpan säsången och att få börja plantera frön och planera sommarens växthus säsång! 
 
Solfilmen har börjat visas på måndagar i Aktuellt  och allt detta gör ju att man vaknar till lite trots att de varit riktig vinter här senaste veckan med kyla och snö. Men det är fint ute iallafall.
 
Jag gräver mig sakta uppåt efter jul å nyårshelgens dipp och det känns lite bättre för varje dag som går. Men så länge Covid hotet ligger över oss så får man ju vara i sin egen lilla bubbla hemma.
 
Känns som det blir att ta nya tag efter helgen som kommer då alla börjar vara åter efter ledigheterna och livet så sakta kan återgå till det normala , vad det nu är i dessa tider? 
Eftersom jag numera sitter hemma alla dagar så har jag gjort ett mer permanent kontor på vinden där jag kan låta allt stå kvar på kvällar och helger. Nu slipper jag plocka undan efter varje arbetsdag som blev fallet när jag satt i vardagsrummet.
Kyrkan från ett annat håll. Det är fint ute även om färgerna just nu bara går i grått, vitt och svart 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: