Mer snö...

Förra måndan började med -18 å mer, sen kom det snö i MASSOR för andra veckan i rad. 
Lördag å söndag svämmade Instagram å FB över med snö bilder. Det verkligen vräkte ner.
 
På Fredag efter jobbet var vi ut å åt tillsammans med Victoria och Lars. Vi åt på Stadskällaren Brewpub och det ar lika gott som vanligt. Det var aldeles lämpligt att äta gott och sen åka hem utan att det blev så sent.
Skönt att slippa laga mat på en fredag åxå, bara kunna sjunka ner i soffan resten av det som var kvar av kvällen. 
 
Under natten hade det då kommit en aldeles kolossal mängd snö, så vi fick skotta oss ut, skotta oss in i garage och förråd, skotta fram växthus och brevlåda och allt annat. Så det blev några timmar träning ute på lördag kan man säga.
 
Jimmy å Dennis fixade middag sen, friterad kyckling å lite tillbehör. Riktigt gott. 
Hockeyn pågår ju för fullt och när det är match på TV så är jag förpassad till övervåningen om jag inte vill sitta å titta vilket jag inte vill, så resten av kvällen blev det serier för mig. Men det gör inte så mycket. Jag har det ganska bra på övervåningen för mig själv så länge det finns nåt att se på. 
 
Söndag blev det åxå snöskottning, ett träningspass för mig och sen blev jag å Jimmy för ovanlighets skull ensamma till middag, så då pasade JAG på att laga mat, torsksoppa fick det bli.
 
Nu är det ju måndag och denna dag började med en utryckning till Vilma som inte kom sig in i bilen då alla dörrar frusit. 
 
Vad ser vi fram emot denna vecka då? Jo mer snö.... Jag kan inte minnas när det sist var så mycket som det är nu. Det är verkligen en riktig vinter här uppe.
Kan nog bli nåt pass i skidspåret i veckan, plus endel träning som vanligt hade jag hoppats på.
 
Helgen kan inte dokumenteras på annat sätt än nedan...
Växthuset fick jag skotta fram så det inte ska rasa...Det har fått utstå en hel del på de år jag haft det, så det kommer snart vara aktuellt att köpa ett nytt. I år ska det dock få stå. Jag skall koncentretra mig på att anlägga en köksträdgård så fort snön försvunnit..men det känns som det kan ta ett tag.
Brevlådan fick jag äran att skotta fram. Det tog ett tag. Jag passade åxå på att "tvätta" mattorna i nysnön. Vitare blev som inte, men renare hoppas jag. Det får bli en dust med högtryckstvätten till sommaren tror jag...
 
 

Kommentera här: