Måndag

-18 är en bra start på veckan. Man lixom vaknar till ordentligt!
En ny vecka och jag bestämde mig i fredags för att återgå till kontoret igen. 
Jag har kvar mitt "hemma office" ett tag till för man vet ju aldrig. Det svänger å vänder ju hela tiden och så länge jag inte får  sitta i Umeå när jag skall dit i ärenden. så får hemma funka. Detär ju lite närmare till Umeå hemifrån än från Skellefteå .
 
Det känns som det släppt lite med den akuta smittan här i stan nu så jag hoppas det börjar lugna ner sig så man så småningom kan återgå till ett "normalt liv" hur det nu skall se ut framöver.
 
Badhuset har stängt denna vecka ut vad vi vet men det blir säkert längre också. Jag längrar efter att få börja jobba där med, men än så länge är det bara vi ledare och personalen som får vistas i lokalerna förrutom de yngre barnen som fortfarande får vara i badhuset på sina simlektioner.
 
Helgen brassade förbi lika snabbt som vanligt och vi försökte vara ute å åka skidor på lördag, men det var KALLT och det frös under skidorna så det var ingen större njutning tyvärr. Det är MASSOR av snö fortfarande men spåren hålls upp ändå både på sjön och i skidspåren tack vare den entusiastiska skidklubben, det tackar vi för. Det var dock väldigt fint ute på sjön även om det var kallt.
 
Lördagkväll bjöd på ett par timmars umgänge via Teams med Rödå gänget. Lite frågesport via Kahoot, där jag försökt mig på att göra en egen som gick ganska bra ändå. 
Eftersom vi inte kan träffas live på ett tag bokade vi en ny online träff, i februari.
Vi hoppas väl snart på en fysisk fest så vi får träffas ordentligt, men det känns än lite osäkert om när tyvärr.
 
Jag fortsätter avstå alkohol och saknar det inte allts, tvärt om. Det är riktigt skönt och jag tänkte fortsätta så länge det känns så.
 
Massor av snö och även massor av vatten som gjorde att det frös under skidorna. Kallt men vackert.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: