Januari

Januari brukar ju bjuda på kyla, eller iallafall när jag bodde på Rödånäs. Jag ser ju på FB "minnen" att jag haft det kallt dessa tider genom åren. 
Det känns som det blivit varmare senaste åren och än har vi inte haft kallare än -18 än här iallafall och det var bara en enda dag.  Senaste dagarna har det kommit en massa snö dock. Det blir ju så fint ute och det skall visst komma mer sägs det.
 
Helgen blev som alla andra helger nuförtiden. Vi hänger hemma bara vi. 
Vilma kom hem i fredags och vi firade henne lite. Hon fick en Apple Watch i födelsedagspresent så vi pillade med den på kvällen. Sen körde vi några Kahoot alla. Båda grabbarna var med, samt Petters Thea, så det var kul!
 
Helgen i övrigt blev bara en massa promenader, tvättstuga, serietittande osv. Inga andra utsvävningar.
Man lever ett riktigt tråkigt liv just nu. Inget händer och inget speciellt att se fram emot förrän till sommaren när alla är vaccinerade och man kan börja leva som vanligt igen. 
Jag fortsätter jobba hemma ett tag till ...
Jag hittade en fin bild på födelsedagsbarnet,  från bröllopet i höstas. 
 
 

Kommentera här: