Fredag

Det är måndag och sen fredag och så måndag igen. Så känns det just nu. Dagarna går och man bara flyter med.
 
Denna vecka bjöd på allt från -20 till snökaos. En riktig vinter vecka  med andra ord.
Jag har varit på kontoret hela veckan utom tisdag då jag skulle till Umeå på kvällen å få mig nya naglar hos Anna.
 
Jag har ju hållit på med detta nagelfixande av och till i 10 år nu. Har ju hela mitt liv varit nagelbitare men när Mona, en av tjejerna i byn ( Rödåsel),  utbildade sig till Nagelterapeut och öppnade eget  kring 2010 så var jag inte sen att bli kund.
Jag ÄLSKADE verkligen känslan av plötsligt ha starka och fina naglar. Att inte behöva gömma de fula nedbitna, ofta såriga naglarna och nagelbanden var ju fantastiskt! 
Jag gick hos henne tills jag flyttade till Vindeln, då hittade jag en tjej där som jag gick hos de åren jag bodde där.
När jag flyttade till Burträsk hittade jag Anna, som nyss öppnat och hos henne gick jag tills hon avslutade sin verksamhet. Jag å Anna hittade verkligen varnadra under tiden och är fortfarande vänner och vi har hängt en hel del sen jag flyttade till Burträsk. Nu bor hon i Skellefteå å har kärleken i Stockholm, så vi ses inte lika ofta nu tyvärr.
 
Sen var jag ett tag hos en tjej i Haddingen utanför Umeå, tills min kära vän Anna från Rödå öppnade eget, så nu är det hos henne jag går.
Jag har provat att göra uppehåll mellan varven men jag biter omgående ner naglar och nagelband och istället för vackra fina naglar får jag gå med plåstrade fingertoppar då jag inte kan låta bli att ha dem i munnen å tugga på dem.
 
Visst, det kostar, både naglarna och resorna till Umeå, men å andra sidan så klipper jag håret bara max 2 ggr/år så jag tycker det är värt att ha fina naglar.
En prioriteringsfråga helt enkelt. Just nu är det ju knappt nån annan än jag som ser dem då man inte umgås med några andra, men det spelar ingen roll. Jag älskar mina naglar, så är det med det.
 
Tränat har jag gjort som vanligt. Jag har hängt i lokalen i källaren på Badhuset i min ensamhet å planerat lite för de pass som jag ska köra när (om) vi får öppna. Men det känns som det kommer bli nån vecka till utan kunder...trist.
Men jag måste ju hålla mig i form iallafall så det bara är att köra igång när vi öppnar. Jag är mer än redo och längtar verkligen tills vi får köra pass med deltagare och inte bara i ensamhet som nu.
 
Nu är det helg...
Jag å Jimmy ska gå ut å äta ikväll tillsammans med dom vi pendlar med, Lars och Victoria, som för övrigt redan haft Covid just innan jul. Ska bli trevligt att få se annat än egna köket nån kväll å slippa stå å laga mat hemma. Även om det är trevligt det också så är det mysigt med lite omväxling.
Köket hemma finns ju kvar om man säger så.
Sen ska väl helgen rucha förbi som alla andra helger antar jag.
 
Fina va? Tror inte jag haft denna blå nyans tidigare, annars börjar jag ha betat av alla färger. Men det finns ju oändliga kombinationer och varianter.
Ibland låter jag Anna göra vad hon vill och ibland, som nu, hade jag en egen idé.
Förrutom att jag får fina naglar så får jag träffa Anna å snacka lite skit. Jag brukar också passa på att träffa Ida och Marcus.
En av våra transportörer hade skickat 1,4 kilo choklad i Julklapp till mig. Kan säga att det blev stora ögon när jag kom hem till godisätarna hemma.... 
Kan rekomedera denna dokumentär på SVT Play.
Det är 6 avsnitt, men dom är bara 30 minuter långa. Denna har jag betat av i veckan. Riktigt bra och riktigt hemsk också. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: