2020/ 2021

Då vare nytt år igen å som vanligt känns det som man ska få en ny start bara för att man bytt ut nån siffra i årtalet och det är en ny kalender man skall börja på. 
Det fina med nytt år att man kan känna att det är läge att starta några nya bra vanor. De dåliga man bär med sig efter 52 år är svåra att göra sig av med bara för att det är en ny kalender.
 
Jag slutade 2020 ganska svajigt å långt ner på min egen skala av välbefinnande,  så enligt alla klychor i världen "kan det bara bli bättre" , "är den enda vägen  upp nu " , måste man nå botten för att kunna må bättre" osv..
Jag har varit med tillräckligt länge för att veta att det inte är riktigt så enkelt. 
Men jag har lovat mig själv ett par saker som jag inte tänkte basunera ut för alla, de är bara för mig själv än så länge. Inga nyårslöften, för det håller jag inte på med längre, det är det nog inte så många som gör tror jag, inte i min ålder iallafall. 
 
I januari har jag sen länge kört nån forrm av "detox" för att komma igång, leva lite sundare osv. Just i år känns de inte nödvändigt på samma sätt eftersom jag lever så sunt jag vill å kan redan. Jag hade ju en sån "detox" i höstas och den hänger kvar än. Jag tänker bara fortsätta så. 
Jag har inte släppt träningen alls under julen / nyåret och jag har inte ätit så himla mycket sämre än vanligt bara för att jag inte mår så bra av det, så det finns inte så mycket att göra för att förändra just i år. Gott har jag ätit men det är inte samma sak. Gott behöver ju inte vara onyttigt? 
Låta bli godis och alkohol i Januari får räcka så länge. 
 
Nyårshelgen blev ju lite eljest kan man säga. På Nyårsafton träffades vi några på dagen och grillade korv och snackade lite skit. Sen var vi bara hemma jag å Jimmy, åt en god middag, kollade lite TV å väntade på att klockan skulle bli 23 så vi kunde gå ut å träffa samma vänner igen utomhus. Man brukar ju vara ute på 12 slaget ändå, men nu blev det lite längre stund bara. Vi satt ute vid en eld hemma hos Nicklas och Lena och skålade in 2021. 
Under helgen sen hade vi den första , för mig iallafall, online festen med Rödå gänget. Vi kopplade alla upp oss via Teams på lördagkväll å snackade skit och lekte lite lekar ett par timmar. Det var himla trevligt måste jag säga, även om det såklart är trevligare att träffas på riktigt. Men det var kul att se och höra alla igen. Sist vi sågs alla samtidigt var väl i somras på "Surkräftan" i Holmträsk.
 
Nu är det 2 dagars arbete, en ledig dag å sen 2 dagar arbete igen innan det på nytt är helg. Jag jobbar fortsatt hemma och avvaktar bättre tider. Det börjar kännas som det nya normala att hasa upp i morgonrock och jobba. Jag har ställt iordning ett riktigt bra kontor hemma nu så det funkar ju bra faktiskt. 
 
Lite bilder från helgen då.
Jag å Jimmy i köket på Nyårsafton. Blev Rådjur till middag, som vanligt gott då Jimmy lagat till det
12 slaget ute hos Lena och Nicklas Widerlund
Online party med Rödå gänget på Lördagkväll
Härligt kylig och krispig promenad på söndag. Äntligen kom det lite snö och minusgrader. Nu håller dom på med isbanan för fullt på sjön, så snart är det skridskor på som gäller.