Måndag

Då var ännu en helg till handlingarna.
Smittoläget både i Skellefteå och här i Burträsk verkar skena om man kan säga så.... Så jag bestämde att ta mitt hemmakontor i besittning i en vecka nu.
 
Känns som det är två steg fram å ett bak hela tiden, å det har varit så hela året .Man är ju så himla trött å less på detta nu.
 
Dagarna flyter ihop och kvällarna likaså. Helgerna är ljuspunkter men det är inga planer för helgerna så man får försöka fylla dem med trevliga saker.
 
Helgen som var blev riktigt bra.
Vilma var hemma lite i helgen och på Lördag firade vi Jimmys pappa Janne som fyllt år, så hela klanen Tjärnström träffades , ute givetvis, och åt lunch. 
 
Sen var det ju Mello på Lördag som för övrigt var 100 gånger bättre än förra veckan ( tyckr jag). Jag röstade då iallafall på de som gick vidare till final!
 
Söndag var det Alla Hjärtans Dag men det brukar vi inte uppmärksamma desto mer, så det blev lite gofika och en skidtur på sjön.
Jag har börjat plantera om blommor och har fått ner chili och tomatfrön i jorden och det är ett tidigt vårteken. Nånting positivt iallafall, och vädret var ju fantastiskt i helgen, så det känns som våren är runt hörnet.
 
Nu är det som sagt hemmaarbete som gäller i veckan och sen får vi se hur läget är efter nästa helg.
 
Jag å Vilma fixade tårtorna på lördag. En med å en utan grädde. Dessa är de sliskigaste tårtorna jag vet. Maräng , nutella, chokladmousse och grädde... En riktig sockerbomb!
Nu är chilli fröna  jorden. Har faktiskt hållit igen lite. Inte på antal sorter, men på antal frön....Har inte petat ner alla denna gång som i fjol, när jag fick över 60 plantor att greja med. Kanske kommer upp i 30 plantor om jag har tur. Men jag har varit väldigt noga med att märka upp vilka sorter det är så jag ska ha lite koll. Ifjol var det enenda röra bara .
 

Kommentera här: