Måndag - Fredag

Har skrivit det förr, att det känns som det är bara måndag å fredag och sen blinkar helgen till å sen börjar det om igen.
Smittan är hög i Västerbotten å jag har valt att sitta hemma å jobba ett tag tills det lugnar ner sig lite. Det är många sjuka både i Skelleftå och här i Burträsk visst..å vaccinet verkar dröja så det är bara att hålla sig hemma. Det tär på psyket men det är inget att göra, jag är glad att alla i min närhet hittills håller sig på benen. Vilma är den enda som varit sjuk så långt.
 
Omedelbart när jag blir hemma såhär så går jag in i ett "sleep mode" då jag inte behöver varken klä mig eller fixa håret om dagarna.Alla dagar är likadana men jag har försökt ägna luncherna åt träning och det har gått ganska bra.
Vi är ju fler som är hemma och jobbar så lunchpromenader å annan träning har funkat , jag varit hem till Victoria och kört nåt pass med henne i deras källare.
Victoria har haft Covid redan som sagt så det känns ju lugnt för min del. Sen är hon åxå bara hemma och jobbar nuförtiden.
 
Men nog är det tråkigt. Framför allt att inte ha nånting att se fram emot. Men man får glädjas åt det lilla som kommer i ens väg. 
 
Det blir annars mycket ljudbok, poddar, serier och sen har jag faktiskt planterat om alla blommor hemma i veckan. Jag har tagit några stycken / kväll så jag har matat igenom alla nu. Jag är ju en sån som har mycket blommor, så det blir endel spring upp å ner i källaren där jag har hållit till.
 
Sen börjar ju tankarna på sommarens projekt ta fart igen, den köksträdgård som skall fixas. Så det är nåt att låta hjärnan arbeta med. 
Jag har pysslat lite hemma också och försöker få det så fint det går. Men det är inte alltid enkelt här. 
 
Katten håller mig sällskap om dagarna i ett för övrigt tomt hus då alla är på jobb/ praktik, vilket är fantastiskt skönt. 
Men nu är det helg iallafall och det är precis som andra helger - inga planer....
 
Vi rullar vidare.
 
Jag bjuder på en gammal bild från 2004 /2005 nånting som jag dök på i veckan. Dessa söta små tjejer. Idag är det vuxna kvinnor med egna liv...Tänk vad tiden går...
 
Trevlig helg alla!
 
 
 
 

Kommentera här: