Fjällen

Det känns som fredag idag men det är ju bara torsdag, men det var länge sen jag hade en semesterdag! Sist var i höstas när jag också var i fjällen. 
 
Det ska bli skönt att åka iväg även om det fortfarande ser ut som det ska vara kallt hela helgen. Men att få sitta i en stuga i fjällen och elda med utsikt över Ryfjället och kanske orka med nåt åk i backen här och där känns väldigt lockande just nu.
 
Jag är trött å less så det blir bra med miljöombyte, och fjälluften gör mig alltid gott även om det är kall fjälluft.
Vi skulle ju åka iväg 10 stycken var det tänkt, men nu blir det bara vi samt Jennie och Johannes som äger stugan. Vi ska bo i deras 8 bädds stuga på var sin våning med var sin toalett och dusch så det känns säkert på alla sätt. Dom åker inte slalom, så det blir bara jag å Jimmy som får ut å testa skidorna. 
Ida och Marcus ska åxå åka upp men dom bor i den lägenhet som jag och Peter hade tillsammans.
Han är snäll och lånar ut dem till dom i helgen så vi kommer säkert ses i backen. 
 
Vilma ska ha hand om katten under helgen så hon får också lite miljöombyte och Vilma får lite sällskap.  Grabbarna är hemma ensamma vilket dom inte brukar ha nånting emot så jag tror alla blir nöjda och glada med arrangemanget.
På lördag ska vi ha en online fest med övriga Rödå gänget så det blir ju bra det med, sen börjar ju "mello" också. 
 
Ni får alla ha en bra helg å ta hand om varandra. Håll er friska. 
Gissar det kommer bli en å annan vurpa i helgen om vi tar oss ut i backen., även om det är mindre snö i fjällen än vad vi har här har jag förstått. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: